plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۱۹۶۷۴

آمار جهانی ابتلا به کرونا در آستانه ثبت رکورد 251 میلیون نفر

ابتلا به بیماری کووید-19 در آستانه ثبت یک رکورد جهانی دیگر است و در جدید ترین آمار امروز دوشنبه وردمتر (worldometers)، تعداد مبتلایان ۲۵۰ میلیون و ۶۱۳ هزار نفر و شمار فوت شدگان ۵ میلیون و۶۴ هزار نفر اعلام شده است.
آمار جهانی ابتلا به کرونا در آستانه ثبت رکورد 251 میلیون نفر
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رویترز، با کاهش محدودیت‌ها برای مهار ویروس کرونا در کشورهای مختلف و از سرگیری سفرهای توریستی، شمار مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان از مرز ۲۵۰ میلیون نفر گذشت.

 هرچند آمار اعلام شده نشان می‌دهد میانگین موارد روزانه ابتلای به ویروس کرونا طی سه ماه اخیر ۳۶ درصد کاهش یافته است، با این حال طی همین مدت به دلیل شیوع سویه دلتای ویروس کرونا که قدرت انتقال بسیار بالایی دارد، ۵۰ میلیون نفر دیگر نیز به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند.

متخصصان بهداشت و درمان معتقدند بسیاری از کشورها به دلیل واکسیناسیون گسترده اوج این بیماری را پشت سر گذاشته‌اند. با این حال فرا رسیدن فصل سرما و تعطیلات این نگرانی را به وجود آورده است که موارد ابتلا افزایش یابد.

علاوه بر واکسیناسیون، به نظر می‌رسد پزشکان اکنون گزینه‌های بهتری برای درمان بیماری کووید-۱۹ دارند.

پنج‌شنبه گذشته انگلستان به عنوان اولین کشور در جهان قرص ضدویروس تولید مشترک شرکت‌های مرک و بیوتراپی ریجبک را تایید کرد. تحقیقات نشان می‌دهد این قرص در صورتی که زود تجویز شود، احتمال مرگ و میر یا بستری شدن به خاطر ویروس کرونا را به نصف کاهش می‌دهد.

فایزر نیز قرص دیگری را تولید کرده که طبق گزارش‌های این شرکت، موارد خطرناک ابتلا به کووید-۱۹، بستری شدن و فوت بیماران را ۸۹ درصد کاهش می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی است که موارد ابتلای به ویروس کرونا در ۵۵ کشور از ۲۴۰ کشور جهان همچنان رو به افزایش است.

روسیه، اوکراین، آمریکا و یونان یا رکوردهای جدیدی را ثبت کرده‌اند یا در آستانه ثبت رکورد قرار دارند.

بیش از نیمی از جمعیت جهان هنوز حتی یک دوز واکسن کرونا هم دریافت نکرده‌اند. در این میان سهم کشورهای فقیر بسیار ناچیز است به طوری که تنها کمتر از ۵ درصد از مردم این کشورها توانسته‌اند دست‌کم یک دوز واکسن دریافت کنند.

گفتنی است؛ چین با انجام دو میلیارد دز واکسن، تاکنون بهترین راندمان واکسیناسیون عمومی کرونا را داشته است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما