plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۱۴۰۵
ماهواره چینی در مدار جو

تسخیر فضا و زمین با BDS چینی به‌جای GPS آمریکایی

BDS-3 از سال 2020 جهانی می شود
سان جیادونگ، مهندس ارشد سیستم Beidou قبلا اعلام کرده بود که شبکه ناوبری ماهواره‌ای بومی چین می‌تواند باعث کاهش 95 درصدی نفوذ سیستم GPS آمریکا در این کشور شود.این شبکه ناوبری ماهواره‌ای بومی بخشی از برنامه چندین میلیارد دلاری هوا و فضای چین محسوب می‌شود؛ این کشور همچنین قصد دارد تا پایان دهه جاری میلادی یک ایستگاه فضایی اختصاصی در فضا احداث کرده و مأموریت سرنشین دار به ماه را نیز اجرایی کند.
تسخیر فضا و زمین با BDS چینی به‌جای GPS آمریکایی
به گزارش ایصال نیوز به نقل از خبر آنلاین، اولین ماهواره چین در مدار جئو با هدف توسعه سیستم ردیابی ماهواره‌ای جدید به نام BDS-3 قرار گرفت.
سیستم ردیاب BDS آلترناتیو GPS آمریکایی است که جدیدترین ماهواره آن در مدار جئو که چهلمین ماهواره ازاین‌دست بود، قرار گرفت. شبکه BDS-3 به‌صورت جهانی مشابه جی‌پی‌اس از سال 2020 به جهانیان در صورت تقاضای کشوری، خدمات خواهد داد.
ماهواره از مرکز پرتاب ماهواره‌ای Xichang در جنوب غرب چین ساعت 22:41 توسط موشک ماهواره‌بر March-3B به هوا فرستاده شد. این چهل و چهارمین ماهواره از خانواده ماهواره‌های بی دی اس و اولین ماهواره از این خانواده در مدار Geo بود که در موقعیت خود قرار گرفت.
«شن ژونگوی» طراح اصلی سیستم مذکور گفت مهم‌ترین کاری که باید انجام دهند، صحت و دقت مکان‌یابی از طریق بی دی اس است که به‌طور جد دنبال می‌شود. این سیستم که به‌صورت هیبرید تعریف‌شده تا روی سه مدار مختلف به‌صورت هم ساز کار کند، روی جغرافیای چین کارکرده و از سال 2020 جهانی خواهد شد.  
انتهای پیام /* 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما