plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۱۳۵۲۶

تظاهرات اعتراضی اقلیم کردستان عراق به خشونت کشیده شد

تظاهرات استان سلیمانیه و مناطق اطراف آن در اقلیم کردستان عراق در اعتراض به فقدان خدمات عمومی و وخامت اوضاع اقتصادی، به خشونت کشیده شد. مقررات منع آمد و شد در دو استان سلیمانیه و حلبچه برقرار شد.
تظاهرات اعتراضی اقلیم کردستان عراق به خشونت کشیده شد
به گزارش ایصال نیوز، ناآرامی ها در اقلیم کردستان عراق، روز سه شنبه شدت گرفته و به خشونت کشیده شد. تظاهرکنندگان معترض راه های میان سلیمانیه و کرکوک را که به راه اصلی استراتژیک به بغداد منتهی می شود، بستند.

تظاهرکنندگان همچنین مقرهای حزب های کرد در مناطق استان سلیمانیه را بستند. گزارش العالم از کشته شدن حداقل دو نفر از تظاهرکنندگان و زخمی شدن ده ها تن دیگر در درگیری میان معترضان با نیروهای امنیتی حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، اعتراض ها همچنان در همه شهرهای منطقه کردستان به ویژه در سلیمانیه و مناطق وابسته به حزب میهنی کردستان ادامه دارد.

در حالی که قرار است تا روز چهارشنبه نشستی با حضور مقامات و احزاب کرد حاکم در کردستان شامل حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی و جنبش التغییر برگزار شود، اعتراض های خشونت بار در استان سلیمانیه کردستان برای مطالبه پرداخت حقوق به تعویق افتاده کارکنان این منطقه با خشونت همراه شد و قربانیانی برجای گذاشت.

منابع محلی گفتند که در جریان این خشونت ها در سلیمانیه، دو نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند.

تظاهرکنندگان دفاتر اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات کردستان و دیگر دفاتر وابسته به احزاب و نهادهای دولتی را به آتش کشیدند.

با تشدید اقدامات خشونت بار درجریان اعتراض ها ، نیروهای امنیتی در سلیمانیه در حالت آماده باش قرار گرفته وبه طور گسترده در مرکز استان مستقر شده اند.

آخرین گزارش ها حاکی است، مقامات اقلیم کردستان عراق برای کنترل اوضاع مقررات منع رفت و آمد شبانه در برخی شهرها را به اجرا گذاشته اند.

همچنین هیئت کمک رسانی سازمان ملل متحد برای عراق موسوم به «یونامی» با محکوم کردن خشونت‌ها در سلیمانیه، از مقامات این اقلیم خواست تا به حفاظت از آزادی تجمعات و آزادی بیان بپردازد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما