plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۱۹۶۴۳

دستور الکاظمی برای تشکیل کمیته تحقیق درباره حوادث دیروز بغداد

نخست‌وزیر عراق خواستار تشکیل کمیته تحقیق با عضویت حشد شعبی درباره درگیری‌های روز جمعه بغداد شد. در تظاهرات اعتراضی به نتایج انتخابات، در بغداد و درگیری میان تظاهر کنندگان و نیروهای پلیس، حداقل یک کشته و بیش از 100 نفر از طرفین زخمی شدند.
دستور الکاظمی برای تشکیل کمیته تحقیق درباره حوادث دیروز بغداد
به گزارش ایصال نیوز، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دستور داد تا برای روشن شدن حوادث روز جمعه بغداد و درگیری‌های بین معترضان به نتایج انتخابات و نیروهای امنیتی که سه کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت، کمیته تحقیق تشکیل شود.

به گزارش العربیه، الکاظمی به نیروهای امنیتی دستور داد تا کسانی که در حفظ امنیت بغداد کوتاهی کرده‌اند، به دست عدالت بسپارند.

الکاظمی همچنین دستور داد تا به قربانیان غرامت پرداخت شود و تصمیم گرفت شخصا بر پیشرفت تحقیقات و اقدامات لازم برای دستیابی به حقوق قربانیان نظارت کند.
در همین حال، شبکه خبری السومریه گزارش داد که حشد شعبی عضو این کمیته تحقیق خواهد بود.

گفتنی است؛ روز جمعه درگیری‌های شدیدی بین نیروهای امنیتی و معترضان به نتایج انتخابات در نزدیکی منطقه سبز بغداد رخ داد که درگیری میان تظاهر کنندگان و نیروهای پلیس، حداقل یک کشته و بیش از 100 زخمی از طرفین بر جای گذاشت و همین مسئله واکنش طیف زیادی از رهبران سیاسی و مقامات عراق را در پی داشته است.

به گزارش العالم، منابع اطلاع رسانی عراق اعلام کردند معترضین در صدد حمله به منطقه سبز بودند که در ورودی این منطقه با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

برخی گروهها؛ پیش از آغاز تنش جدید، خواهان برگزاری تظاهرات های مسالمت آمیزی با عنوان " جمعه فرصت آخر است " شده بودند.

این در حالی است که برخی شخصیتهای سیاسی در عراق معترضان به نتایج انتخابات را به آرامش و اجتناب از درگیری دعوت کرده بودند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما