plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
کد مطلب : ۶۶۲۲

تشدید ناآرامی ها در استان ذی قار عراق

حمله مجدد معترضان عراقی به دفاتر احزاب سیاسی
در پی ترور یکی از فعالان سیاسی معترض به دست افراد ناشناس، برخی دفاتر احزاب و گروه‌های سیاسی در جریان تظاهرات مردم عراق در استان ذی‌قار در جنوب این کشور به آتش کشیده شد.
تشدید ناآرامی ها در استان ذی قار عراق
به گزارش ایصال نیوز، استان ذی قار عراق از ظهر روز جمعه مجددا ناآرام شد. یکی از افسران پلیس عراق در استان ذی‌قار به خبرگزاری آناتولی گفت: ده ها تن از معترضان در پی کشته شدن یکی از فعالان سیاسی توسط افراد مسلح ناشناس، دفاتر برخی گروه ها و احزاب سیاسی در شهر الناصریه را به آتش کشیده‌اند.

او افزود: دفاتر احزاب و گروه‌های «الدعوه»، «بدر» و عصائب اهل الحق، به‌ترتیب به رهبری نوری المالکی، هادی العامری و قیس الخزعلی و همچنین مقر نیروهای ویژه در الناصریه به آتش کشده شده اند.

این برای دومین بار است که از زمان آغاز اعتراضات مردم عراق مراکز احزاب و گروه های سیاسی در استان ذی‌قار به آتش کشیده می‌شود.

افراد مسلح ناشناس دیروز محمد العصمی از فعالان سیاسی در شهر الناصریه مرکز استان‌ذی قار را ترور کردند. دو تن دیگر از فعالان این استان نیز از سوءقصد جان به سلامت بردند.

گفتنی است عراقی‌ها از اول اکتبر به مدت یک هفته در اعتراض به فساد، بیکاری و کمبود خدمات عمومی در بغداد و شهرهای جنوبی این کشور دست به تظاهرات زدند. موج دوم تظاهرات ضد دولتی در مناطق مختلف عراق نیز از 25 اکتبر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما