plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۱۲۴۱۷

بشار اسد: روابط عادی با اسرائیل زمانی متصور است که جولان اشغالی را پس بگیریم

هیچ نظامی ایرانی در سوریه وجود ندارد
رئیس جمهور سوریه در ارتباط با توافق با تل‌آویو گفت: «موضع ما از زمان آغاز گفت‌و‌گوهای صلح در دهه نَوَد واضح است. می‌توان با اسرائیل روابط عادی برقرار کرد تنها زمانی که سرزمین‌مان (جولان اشغالی) را پس بگیریم. این مسئله بسیار ساده است.
بشار اسد: روابط عادی با اسرائیل زمانی متصور است که جولان اشغالی را پس بگیریم
به گزارش ایصال نیوز، بشار اسد رئیس جمهور سوریه، در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد، که اولاً، ما نیروهای ایرانی نداریم و این كاملاً واضح است.

ایران از سوریه حمایت می كند، (فقط)مستشاران نظامی می فرستند كه با نیروهای ما در زمین كار می كنند و در كنار ارتش سوریه هستند.

اسد تصریح کرد: بیایید به یک مثال خاص نگاهی بیندازیم! حدود یک سال پیش، آمریکایی ها به روس ها گفتند، که ایرانیان را متقاعد کنند تا ۸۰ کیلومتر از مرز با بلندی های جولان، که توسط اسرائیلی ها اشغال شده است، فاصله بگیرند.

علیرغم این واقعیت که هیچ سرباز ایرانی در آنجا وجود نداشت، ایرانی ها خود را بسیار انعطاف پذیر نشان دادند، آنها گفتند: "بسیار خب، هیچ کارمند ایرانی در جنوب این خط وجود نخواهد داشت." آمریکایی ها گفتند که در صورت توافق در این زمینه، آنها شروع به عقب نشینی از قسمت شرقی اشغال شده سوریه در مرز با عراق، به نام "التنف" می کنند. اما هیچ اتفاقی نیفتاد، آمریکایی ها آنجا را ترک نکردند.

بنابراین مسئله ایران بهانه ای برای اشغال سرزمین سوریه و حمایت از تروریست ها است و به عنوان ماسکی برای پوشاندن اهداف واقعی آنها استفاده می شود.

وی افزود: تنها راهی که آنها (آمریکایی ها)آنچه را که می گویند انجام می دهند این است که سوریه به یک کشور دست نشانده از ایالات متحده تبدیل شود. این همان چیزی است که آنها می خواهند و دیگر هیچ. هر چیز دیگری که آنها درباره آن صحبت می کنند دروغ و اتهامات ساختگی است. بنابراین، فکر نمی کنم هیچ راه حل واقعی برای مسئله آمریکایی ها وجود داشته باشد تا زمانی که آنها بخواهند رفتار خود را تغییر دهند.

درگیری مسلحانه در سوریه از سال ۲۰۱۱ ادامه دارد. در پایان سال ۲۰۱۷، پیروزی بر گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) در سوریه و عراق اعلام شد. در برخی مناطق کشور، عملیات شکنجه از سوی معارضان ادامه دارد. در حال حاضر، یک توافق سیاسی برای احیای سوریه و بازگشت پناهندگان در پیش رو قرار گرفته است.

*مذاکره‌ با تل‌آویو
بشار اسد در ارتباط با توافق با تل‌آویو گفت: «موضع ما از زمان آغاز گفت‌و‌گوهای صلح در دهه نَوَد واضح است یعنی قبل از سه دهه پیش آنگاه که گفتیم صلح برای سوریه مرتبط با حقوق است و حق ما سرزمین‌مان است. می‌توان با اسرائیل روابط عادی برقرار کرد تنها زمانی که سرزمین‌مان (جولان اشغالی) را پس بگیریم. این مسئله بسیار ساده است».

 بشار اسد در ادامه گفت که برگزاری گفت‌و‌گو با تل آویو امکان پذیر است «هنگامی که اسرائیل برای بازگرداندن خاک اشغالی سوریه آماده باشد-در حالی که اینگونه نیست و [تل‌آویو] ابدا آماده نبوده.هیچ مقامی را در رژیم اسرائیل ندیده‌ایم که آماده باشد یک گام به سمت صلح بردارد در نتیجه از نظری تئوری بله؛ اما عملا پاسخ تا به این لحظه نه است». 

*تکیه ارتش سوریه به تسلیحات روسی
رئیس جمهور سوریه در ادامه با تأکید بر اینکه ارتش این کشور بر تسلیحات روسی تکیه کرده است،‌ گفت که قرار است ارتش سوریه با همکاری وزارت دفاع روسیه نو سازی شود.

اسد در این خصوص گفت: «دو سال است که طرحی را برای نو سازی ارتش‌مان آغاز کرده‌ایم و واضح است که ما این به‌روز رسانی را با همکاری وزارت دفاع روسیه انجام خواهیم داد زیرا ارتش ما چندین دهه است که کاملا متکی بر تسلیحات روسی است».
*جنگ در سوریه تمام نشده است!

اسد در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا می‌توان گفت جنگ در سوریه پایان یافته است، گفت: «مطمئنا نه! تا زمانی که تروریست‌ها هستند و برخی مناطق کشور ما را اشغال می‌کنند و [از طرفی دیگر] مرتکب انواع جنایت‌‌ها، ترور‌ها و دیگر جنایت‌ها می‌شوند، جنگ به پایان نرسیده است! بر این باورم کسانی که تروریست‌ها را به میدان آورده‌اند بر ادامه طولانی مدت جنگ پافشاری دارند..ما بر این باوریم».

بشار اسد ادامه داد: «نقطه‌های عطف بسیاری وجود دارد که می‌توانم ذکر کنم نه یک نقطه! نقطه عطف نخست در سال ۲۰۱۳ بود هنگامی که بسیاری از مناطق را، به‌ویژه در مرکز سوریه، از چنگ "جبهه النصره" آزاد کردیم سپس در سال ۲۰۱۴، نقطه عطف دیگری بود، هنگامی که داعش ناگهان ظهور کرد -آن هم با حمایت آمریکا- و بخش‌ بسیار مهمی از سوریه و عراق را در یک زمان به اشغال خود در آورد».

رئیس جمهور سوریه همچنین افزود که نقطه تحول دیگر حضور نیروهای روسیه بود که در سال ۲۰۱۵ به کمک نیروهای سوریه شتافتد و همراه با آنها بخش‌های زیادی از خاک سوریه را آزاد کردند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : اسپوتنیک- العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما