plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۱۰۸۵۷

هشدار هواشناسی درباره بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها

در چند روز گذشته سیل در برخی مناطق باعث خسارت شد
سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز جاری (پنجشنبه، ۲۶ تیرماه)، نسبت به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، وقوع صاعقه و امکان سیلاب در برخی مناطق هشدار داد.
هشدار هواشناسی درباره بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها
به گزارشایصال نیوز، سازمان هواشناسی هشدار داد، سامانه بارشی که از روز گذشته در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان، اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های مازندران و ارتفاعات جنوب سیستان وبلوچستان آغاز شده بود، امروز در خراسان شمالی، گلستان و ارتفاعات و شمال شرق استان هرمزگان تشدید شده و انتظار می‌رود اواخر وقت امروز فعالیت آن متوقف شود.

این سازمان با هشدار بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی، وقوع صاعقه و امکان سیلاب در این مناطق، توصیه کرد: افراد از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین از صعود به ارتفاعات در این مناطق بپرهیزند.

گفتنی است، بارش رگباری و وقوع سیلاب در چند روز  گذشته خساراتی را در برخی استانهای شمالی و شمال غربی برجا گذاشت.

موسوی حسینی معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه از خسارت بیش از ۶۵ میلیارد تومانی سیل در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی بارش های روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه و روز چهارشنبه، در مناطق شهری و روستایی مراغه خسارت هایی به اراضی کشاورزی، محصولات زراعی و باغی، واحدهای مسکونی، زیرساخت های راه و حمل و نقل، راه های دسترسی عشایر و شبکه تامین آب شرب شهرستان وارد آمده است.

همچنیین، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شیروان در خراسان شمالی گفت: جاری شدن سیل عصر روز چهارشنبه که برای ساعاتی راه چهار روستای این شهرستان را بست که با کمک عوامل راهداری بازگشایی شد.

جوان افزود: با توجه به توصیه های هواشناسی و پیش بینی بارندگی و سیلاب، مردم از اتراق کردن در کنار رودخانه ها خودداری کنند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما