کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار هواشناسی درباره بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها

در چند روز گذشته سیل در برخی مناطق باعث خسارت شد

ایرنا , 26 تير 1399 ساعت 9:11

سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز جاری (پنجشنبه، ۲۶ تیرماه)، نسبت به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، وقوع صاعقه و امکان سیلاب در برخی مناطق هشدار داد.


به گزارشایصال نیوز، سازمان هواشناسی هشدار داد، سامانه بارشی که از روز گذشته در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان، اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های مازندران و ارتفاعات جنوب سیستان وبلوچستان آغاز شده بود، امروز در خراسان شمالی، گلستان و ارتفاعات و شمال شرق استان هرمزگان تشدید شده و انتظار می‌رود اواخر وقت امروز فعالیت آن متوقف شود.

این سازمان با هشدار بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی، وقوع صاعقه و امکان سیلاب در این مناطق، توصیه کرد: افراد از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین از صعود به ارتفاعات در این مناطق بپرهیزند.

گفتنی است، بارش رگباری و وقوع سیلاب در چند روز  گذشته خساراتی را در برخی استانهای شمالی و شمال غربی برجا گذاشت.

موسوی حسینی معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه از خسارت بیش از ۶۵ میلیارد تومانی سیل در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی بارش های روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه و روز چهارشنبه، در مناطق شهری و روستایی مراغه خسارت هایی به اراضی کشاورزی، محصولات زراعی و باغی، واحدهای مسکونی، زیرساخت های راه و حمل و نقل، راه های دسترسی عشایر و شبکه تامین آب شرب شهرستان وارد آمده است.

همچنیین، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شیروان در خراسان شمالی گفت: جاری شدن سیل عصر روز چهارشنبه که برای ساعاتی راه چهار روستای این شهرستان را بست که با کمک عوامل راهداری بازگشایی شد.

جوان افزود: با توجه به توصیه های هواشناسی و پیش بینی بارندگی و سیلاب، مردم از اتراق کردن در کنار رودخانه ها خودداری کنند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 10857

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/10857/هشدار-هواشناسی-درباره-بالا-آمدن-ناگهانی-سطح-آب-رودخانه-های-فصلی-مسیل-ها

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir