plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۱۰۴۷۶

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق در باره عملیات دیشب در بغداد

فرماندهی عملیات مشترک عراق بعد از ظهر جمعه در بیانیه ای در باره حوادث اواخر وقت پنجشنبه شب بغداد و بازداشت چند نیروی کتائب حزب الله در بغداد بیانیه ای صادر کرد. افراد دستگیر شده همچنان تا پایان تحقیقات در بازداشت خواهند ماند.
بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق در باره عملیات دیشب در بغداد
به گزارش ایصال نیوز، در این بیانیه آمده است که عملیات دستگیری با حکم دستگاه قضایی انجام شده است.

بر اساس این بیانیه، رخدادهای شب گذشته تعرض به نیروهای حشد الشعبی نبود و تنها به پایگاه افراد مسلحی حمله شد که ادعای وابستگی به الحشد الشعبی دارند.

متن بیانیه فرماندهی عملیات مشترک به این شرح است:

مردم عراق در طول سال های گذشته همواره نگران هدف قرارگرفتن مراکز دولتی، پایگاه های نظامی عراق و سفارتخانه های خارجی تحت حمایت دولت بوده اند و به همین علت اهمیت این مساله و بازخوردهای منفی آن بر امنیت ملی، به موضوعی مهم برای پیگیری نزد مسوولان تبدیل شد.

برای آگاهی جامعه و افکار عمومی از واقعیت حوادث و رخدادهای شب گذشته، نکات زیر اعلام می شود:

۱- اطلاعات دقیقی در مورد افراد خودسری که در گذشته چندین بار منطقه امنیتی سبز و فرودگاه بین المللی بغداد را هدف قرار دادند، در دسترس بود.

۲- بر این اساس نیروها و نهادهای متولی تامین امنیت، اطلاعات مهمی از طرح جدید این افراد برای انجام عملیات حمله به اهداف دولتی در داخل منطقه امنیتی سبز بغداد، دریافت و رصد کردند.

۳- محل حضور گروه حمله کننده، پیش تر بر پایه رصدهای اطلاعاتی شناسایی و حکم دستگیری آنها از سوی دستگاه قضایی بر اساس قانون مبارزه با تروریسم صادر شد.

۴- نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم بر اساس وظیفه تخصصی، موظف به دستگیر کردن و جلوگیری از اقدام تروریستی این افراد علیه مراکز دولتی شدند و این مأموریت را به بهترین شکل انجام دادند و ۱۴ متهم را دستگیر کردند.

۵- در پایان این عملیات، کمیته ویژه تحقیقاتی به ریاست وزارت کشور و با عضویت نهادهای امنیتی تشکیل شد و متهمان به منظور تکمیل تحقیقات و صدور حکم قطعی از سوی دستگاه قضایی به مرجع امنیتی تحویل داده شدند.

گفتنی است، نیروهای مبارزه با تروریسم و تحت امر ارتش عراق، شب گذشته به مقر تیپ ۴۵ وابسته به کتائب حزب ‌الله در منطقه الدوره بغداد حمله و ۱۳ نفر را همراه با دو دستگاه راکت انداز موشک های کاتیوشا توقیف و بازداشت کردند. 

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق(واع)، در پایان این بیانیه، فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق، از اقدام خلاف قانون برخی عناصر شبه نظامی که امروز با خودروهای دولتی و سازمانی در خیابانهای بغداد به تهدید و ارعاب پرداخته بودند، به شدت انتقاد کرد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما