plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۱۰۱۶۸

فوتی‌های کووید-۱۹ در آمریکای لاتین از ۷۰ هزار نفر گذشت

آمارها حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در کشورهای آمریکای لاتین رو به افزایش است و تعداد فوتی‌ها از ۷۰ هزار نفر فراتر رفته است
فوتی‌های کووید-۱۹ در آمریکای لاتین از ۷۰ هزار نفر گذشت
به گزارش ایصال نیوز، بررسی‌ها نشان می‌دهد بحران شیوع کروناویروس در کشورهای آمریکای لاتین به وضعیت نگران کننده‌ای رسیده به گونه‌ای که موارد فوتی‌های ناشی از این بیماری تا روز گذشته (چهارشنبه) از ۷۰ هزار نفر فراتر رفت.

برزیل از جمله کشورهای این منطقه است که تعداد قابل توجهی از موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ را گزارش کرده است.

شمار تلفات انسانی ناشی از کرونا در برزیل به ۳۹هزار و ۷۹۷ نفر، در مکزیک ۱۵هزار نفر و در پرو ۶هزار نفر، این کشور پس از ایالات متحده بیشترین آمار مبتلایان را داراست و از نظر تعداد فوتی‌ها در رتبه سوم پس از ایالات متحده و انگلیس قرار دارد.

همچنین طبق آمارها تعداد مبتلایان جدید که طی یک روز در مکزیک شناسایی شده‌اند به بالاترین رقم رسیده‌ و عدد ۴ هزار و ۸۸۳ نفر گزارش شده است. تاکنون بیش از ۱۲۹ هزار نفر در این کشور به کروناویروس آلوده شده و حدود ۱۵ هزار و ۳۵۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) آمریکای لاتین را کانون جدید شیوع بیماری کروناویروس معرفی کرده است که ابتدا در چین شناسایی شد و به سرعت در کشورهای اروپایی و نقاط دیگر جهان گسترش یافت.

به گزارش رویترز، همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در دیگر کشورهای این منطقه از جمله پرو، شیلی و کلمبیا با سرعت رو به گسترش است.

گفتنی است از شمار ۷ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۴۱۵نفر مبتلا در جهان، امریکا با  ۲ میلیون و ۶۶ هزار، در رتبه اول و برزیل با ۷۷۵ هزار نفر در رتبه دوم مبتلایان جهان قرار دارند. روسیه، اسپانیا، انگلیس، هند، ایتالیا، پرو، المان و ایران به ترتبب در رده های سوم تا دهم قرار دارند.

انتهای پیام/*






 
۳
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما