plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۱۰۳۲۴

برزیل رکورد مبتلایان به کرونا را با حدود 55 هزار مبتلا در یک روز شکست

وزارت بهداشت برزیل، شمار مبتلایان به کووید19 در این کشور را تا بامداد شنبه به وقت ایران، یک میلیون و 32 هزار و 913 نفر و تعداد تلفات انسانی را 49 هزار نفر اعلام کرد.
برزیل رکورد مبتلایان به کرونا را با حدود 55 هزار مبتلا در یک روز شکست
به گزارش ایصال نیوز، برزیل همچنین تا بامداد شنبه، از ثبت یکهزار و 206 فوتی جدید ناشی از کووید 19 خبرداد و به این ترتیب، مجموع آمار جانباختگان در برزیل به 48 هزار و 954 نفر رسید.

موج گسترده شیوع کرونا در برزیل چنان در حال افزایش است که بسیاری از کارشناسان ، آمارهای واقعی را بسیار بیشتر از این آمار اعلام شده از سوی دولت می‌دانند. 

فرانس پرس، گزارش داد با ثبت ابتلای بی سابقه 54 هزار و 771 نفر به کرونا در روز جمعه، شمار مبتلایان ثبت شده در برزیل به یک میلیون و 32 هزار و 913نفر رسید.

مسئولان بهداشتی پیش بینی می‌کنند که تا امروز شنبه شمار جان‌باختگان ناشی از کووید 19 در برزیل از 50 هزار تن فراتر رود.

ایالت سائوپائولو با جمعیتی حدود 46 میلیون نفر که مرکز تجاری برزیل محسوب می‌شود٬ بیش از همه مناطق کشور تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و تاکنون بیش از 200هزار نفر در این شهر به کرونا مبتلا شده و حدود 12 هزار  نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

پس از آن نیز ایالت ریودوژانیرو با ثبت حدود 90 هزار بیمار و مرگ بیش از 8 هزار نفر در رده بعدی قرار دارد.

به گزارش سی ان ان، تصمیمات سهل انگارانه رئیس جمهور برزیل و استعفای پی در پی دو وزیر بهداشت این کشور باعث شده است بسیاری "ژائیر بولسونارو" رییس جمهوری برزیل را، به خاطر کم اهمیت شمردن موضوع کرونا، زیر انتقاد شدید قرار ‌دهند.

از سوی دیگر، کارشناسان بهداشت عمومی در برزیل هشدار داده‌اند، برداشته شدن زودهنگام محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا، روند شیوع و افزایش تلفات را تسریع می‌بخشد.

برخی منابع بهداشتی پیش بینی می کنند ممکن است با این روند پرشتاب شیوع کرونا، برزیل بزودی از آمریکا در آمار مبتلایان کرونایی سبقت بگیرد.

برزیل با جمعیتی بیش از 211 میلیون نفر در آمریکای لاتین، کانون شیوع کرونا محسوب می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی، با شروع همه گیری کووید 19 در سراسر جهان،برزیل پس از ایالات متحده رتبه دوم مبتلایان و جان‌باختگان را در جهان دارد.

تاکنون در  سراسر جهان 8 میلیون و 785 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند که بیش از 4 میلیون و 623 هزار نفر بهبودی پیدا کرده و درمان شده اند. شمار فوتی ها درجهان نیز به 462 هزار و 525 نفر رسیده است.

انتهای پیام/*



 
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما