{TICKER_BLOCK}
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۶۳۸۷
در جلسه هم اندیشی کارگروه پیشگیری از جرایم انتخاباتی

فرماندار نجف آباد: رسانه‌ها شور و نشاط انتخاباتی ایجاد کنند و امید آفرین باشند

تشریح مصادیق مجاز و غیر مجاز تبلیغات انتخاباتی
جلسۀ هم اندیشی کارگروه پیشگیری از جرایم انتخاباتی شهرستان نجف آباد با حضور اصحاب رسانه های کشوری، استانی، محلی و جمعی از فعالان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی این شهرستان، در فرمانداری ویژۀ نجف آباد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار واحد نجف آباد ایصال نیوز، مهندس مجتبی راعی،در جلسۀ هم اندیشی کارگروه پیشگیری از جرایم انتخاباتی که ظهر امروز (سه شنبه) با حضور اعضای شورای تأمین شهرستان نجف آباد، لوح موسوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد و جمع کثیری از اصحاب رسانه‌های کشوری، استانی، محلی و فعالان شبکه های اجتماعی این شهرستان در فرمانداری ویژۀ نجف آباد برگزار شد، در ضرورت اثرگذاری اصحاب رسانه برای ایجاد فضای شور و نشاط انتخاباتی سخن گفت. 

مهندس راعی با تشریح آئین نامۀ مصادیق مجاز و غیر مجاز تبلیغات انتخاباتی برای اصحاب رسانه حاضر در جلسه، از فعالان رسانه ای و شبکه های اجتماعی خواست نسبت به صحت سنجی محتوای در دست انتشار حساسیت ویژه داشته باشند و قانون را رعایت کنند تا اطلاعات و محتوای نادرست در خروجی رسانه ها قرار نگیرد و اصحاب رسانه مرتکب جرایم مرتبط با فضای مجازی و جرایم تبلیغات انتخاباتی نشوند. 

فرماندار ویژۀ شهرستان نجف آباد با بیان اینکه استفاده از اماکن و وسایل دولتی برای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ممنوع است از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرفدارانشان درخواست کرد صرفاً در بازۀ زمانی تبلیغات انتخاباتی (پنج شنبه 24 بهمن ماه تا پنج شنبه 1 اسفندماه) و تا 24 ساعت پیش از آغاز زمان اخذ رأی، با رعایت قوانین مربوطه، نسبت به تبلیغات انتخاباتی خود اقدام کنند. 

مجتبی راعی در تشریح چگونگی امکان تبلیغات انتخاباتی، تصریح کرد: نصب آثار تبلیغاتی با ابعاد حداکثری 70*50 سانتیمتر صرفاً در مکان هایی که فرمانداری، شهرداری ها و دهیاری ها تعیین می کنند در بازۀ زمانی تبلیغات انتخاباتی مجاز است و نامزدهای انتخاباتی از نصب آثار تبلیغاتی خود در اماکن خصوصی شهروندان و اماکن عمومی غیر مرتبط با تبلیغات انتخاباتی پرهیز کنند.

وی گفت: تبلیغ نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در جراید، نشریات و رسانۀ های برخط (الکترونیک) در بازۀ زمانی تبلیغات انتخاباتی با در نظر گرفتن قانون مطبوعات بلامانع است. 

فرماندار ویژۀ شهرستان نجف آباد با بیان اینکه رسانه ها در راستای توسعه، پیشرفت و آبادانی نجف آباد با اولویت های سطح شهرستان همسو و هماهنگ شوند، از اصحاب رسانه خواست پوشش خبری اولویت های توسعه ای شهرستان را در دستور کار قرار دهند. 

در ادامۀ جلسۀ هم اندیشی، حجت الاسلام سیدحسین حسینی رئیس دادگستری شهرستان نجف آباد نیز به عنوان عضو اداری هیأت اجرایی، در سخنانی با آرزوی توفیق برای همۀ خدمتگزاران انقلاب اسلامی بویژه آرزوی موفقیت برای اصحاب رسانه، با بیان اینکه در دنیای امروز، ادراک مردم از جهان زیستی خود برآیند بازتاب و انعکاس رسانه ها از محیط زندگی انسان ها است به تبیین جایگاه حساس و مهم رسانه در زندگی اجتماعی آحاد جامعه پرداخت. 

حسینی با اشاره به نقش ممتاز جراید مکتوب، رسانه های خبری برخط و فضای مجازی در فرآیند شورآفرینی و مشارکت افزایی انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رسانه ها در سه مقولۀ ایجاد فضای انتخاباتی در جهت افزایش مشارکت مردم، تبیین آراء و نظرات نامزدهای انتخاباتی برای مردم با هدف شناساندن نامزدها به آحاد جامعه و اقناع مخاطبان و شهروندان برای حضور پای صندوق های رأی و انتخاب نامزد اصلح، می توانند اثر گذار باشند. 

دادستان نجف آباد، با تشریح جنبۀ عمومی جرم و بیان مصادیق جرایم قابل گذشت و جرایم غیر قابل گذشت، از اصحاب رسانه خواست نسبت به حساسیت های قومی، جغرافیایی و مذهبی هوشیار باشند و با پرهیز از دو قطبی سازی های اختلاف افکن، فضای با نشاط و سالم انتخاباتی را فراهم کنند. 

حسینی با برشمردن برخی از مصادیق جرایم انتخاباتی، تلاش برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات، انتشار مطلب در راستای تحریم انتخابات، نشر هجویات و مطالب توهین آمیز، درج تبلیغات نامزدهای انتخاباتی خارج از موعد قانونی تبلیغات، انتشار مطالب غیر واقع دربارۀ گروه های سیاسی و رقبای انتخاباتی، استفاده از سایت ها و پورتال های دولتی در راستای تبلیغات انتخاباتی، نشر محتوای رعب آفرین و نشر محتوا با هدف تخریب نظام را از جملۀ مصادیق غیر قابل گذشت جرایم انتخاباتی عنوان و تصریح کرد: مسئولان امنیتی و قضایی در مواجهه با تخلفات و جرایم انتخاباتی، کوتاه نخواهند آمد.

سرهنگ باباکلانی، فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد نیز در سخنانی کوتاه و با آرزوی موفقیت برای اصحاب رسانه، از اصحاب رسانه و فعالان شبکه های اجتماعی خواست در راستای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات، فعالیت رسانه ای خود را دنبال کنند. 

سرهنگ انواری، جانشین ناحیه مقاومت شهرستان نجف آباد نیز، روشنگری، بصیرت افزایی، تبیین و ترغیب شهروندان به مشارکت در انتخابات را خط مشی سپاه در مواجهه با انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و با نهی اعضای بسیج و سپاه از فعالیت انتخاباتی له یا علیه نامزدهای انتخاباتی در کسوت بسیج و سپاه، هرگونه فعالیت انتخاباتی این افراد را منوط به استعفا و کناره گیری از بسیج و سپاه دانست و از اصحاب رسانه خواست موضع شخصی و رقابت های انتخاباتی افراد منتسب به بسیج و سپاه را به عنوان موضع رسمی و خط مشی سپاه منعکس نکنند چرا که سپاه صرفاً در مباحث مرتبط با مصادیق و معیارهای انتخاب نامزد اصلح ورود می کند و در راستای بصیرت افزایی، ترغیب شهروندان به مشارکت حد اکثری و تبیین مواضع اصولی انقلاب و منویات رهبری گام بر می دارد.

مسئول اداره کل اطلاعات شهرستان نجف آباد نیز با بیان اینکه مصرف رسانه ای در کشور به شدّت افزایش پیدا کرده است و شبکه های اجتماعی انحصار رسانه ای را شکسته اند و محتوای منتشر شده در رسانه ها در جهت کم عمق شدن و محتوای زرد در حال گسترش است و ویژگی های شبکه های اجتماعی، امکان مسئولیت پذیری و پاسخگویی نسبت به محتوای منتشر شده را سلب کرده است از اصحاب رسانه خواست تا ضمن حفظ آرامش و ثبات شهرستان، مطالبات اجتماعی مردم را منصفانه و فارغ از سوگیری های تخریبی، منعکس کرده و به گوش مسئولان برسانند. 

در پایان، اصحاب رسانه و فعالان شهرستان در فضای مجازی، در حضور کارگروه پیشگیری از جرایم انتخاباتی به تبیین آراء و نظرات خود پرداختند. 

انتهای پیام/*
 

 
۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما