plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
کد مطلب : ۴۴۵۷
فرماندار نجف آباد در آئین افتتاحیه هفتۀ فرهنگی کهریزسنگ:

ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی با برگزاری هفتۀ فرهنگی معرفی می‌شود

شکوفایی استعداد جوانان با برگزاری هفته های فرهنگی
مهندس راعی فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد در آئین افتتاحیه هفتۀ فرهنگی کهریزسنگ، از توابع شهرستان نجف آباد، با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری هفته فرهنگی شهر کهریزسنگ، تقویت اتحاد و انسجام مردم است، اظهار کرد: برگزاری هفته فرهنگی باعث شکوفایی استعدادهای جوانان و شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی شهر خواهد شد.
ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی با برگزاری هفتۀ فرهنگی معرفی می‌شود
به گزارش خبرنگار واحد نجف آباد ایصال نیوز، مراسم افتتاحیه اولین جشنواره هفته فرهنگی شهر کهریزسنگ با هدف شناسایی و معرفی استعدادها، فرصتها و توانمندیهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و آئینی این شهر، دوشنبه شب در سالن ورزشی غدیر کهریزسنگ برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مهندس راعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد، مهندس حجازی شهردار کهریزسنگ و اعضای شورای اسلامی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، فرهنگیان، جوانان و سایر اقشار مختلف مردم کهریزسنگ برگزار شد، پس از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، با توجه به ایام محرم، دکلمه اشعار آئینی توسط  شعرای آئینی کهریزسنگ همراه با نواختن نی اجرا شد. 

در ادامه این مراسم، مهندس حجازی شهردار شهر کهریزسنگ ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و حضار، در سخنانی، برگزاری هفته فرهنگی شهر کهریزسنگ را فرصتی برای معرفی و شناخت جاذبه ها، توانمندیها، باورها و سنت‌های شهر و فرصتی برای توسعه سرمایه گذاری در شهر کهریزسنگ دانست.

مهندس قاسمی رئیس شورای اسلامی این شهر نیز با ابراز خرسندی از برگزاری اولین هفته فرهنگی کهریزسنگ، ایثارگری مردم کهریزسنگ با تقدیم 60 شهید والامقام، برگزاری مراسم آئینی زنجیر زنی و عزاداری باشکوه ایام محرم، کشت گل مینا توسط کشاورزان کهریزسنگی از سالیان دور بعنوان برند محصولات کهریزسنگ، حضور شاخص شعرای آئینی کهریزسنگ و نیز موفقیتهای علمی، فرهنگی و ورزشی جوانان کهریزسنگ را به عنوان نمونه هایی از ظرفیتهای فرهنگی افتخار آمیز این شهر معرفی کرد.

سپس مهندس راعی فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد طی سخنانی، یکی از اهداف برگزاری هفته فرهنگی شهر کهریزسنگ را تقویت اتحاد و انسجام مردم دانست و اظهار کرد: برگزاری هفته فرهنگی باعث شکوفایی استعدادهای جوانان و شناسایی ظرفیتهای فرهنگی و اقتصادی شهر  خواهد شد.

در پایان این مراسم نیز پس از اجرای برنامه مشاعره توسط بانوان شاعر کهریزسنگ که در سطح کشوری خوش درخشیده اند، از جوانان ممتاز شاعر و مشاعره کنندگان برتر با اهداء لوح تقدیر، قدردانی شد. 

گفتنی ست برنامه های هفتۀ فرهنگی کهریزسنگ در سال 1398، به شرح زیر است: 


 
شهر کهریزسنگ، در 20 کیلومتری غرب اصفهان و در مسیر اصلی جاده اصفهان - نجف آباد قرار دارد و از توابع شهرستان ویژه نجف آباد به‌شمار می‌رود. موقعیت جغرافیایی این شهر و سخت کوشی مردم این دیار، رونق اقتصادی مطلوبی را برای کهریزسنگ به ارمغان آورده است و جمعیت بالغ بر 12 هزار نفری این شهر و استعدادهای علمی، ورزشی، هنری و اجتماعی پر شمار آن، پتانسیل توسعه ای ویژه ای را برای شهر کاریزهای سنگی فراهم کرده است، «گل مینا» نیز به عنوان برند صادراتی این خطه به‌شمار می‌رود. 
جشنواره هفته فرهنگی شهر کهریزسنگ با تصویب مقدماتی شورای اسلامی و شهرداری کهریزسنگ و تصویب نهایی و ابلاغ فرمانداری نجف آباد، از شهریور 98 هر ساله از تاریخ 25 لغایت 31 شهریورماه برگزار می‌شود.    
انتهای پیام/*
۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما