plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۳
کد مطلب : ۳۱۵۴۹

سه روز درگیری مسلحانه؛ ارتش سودان از لحظه سرنوشت ساز می گوید

ارتش سودان با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که کنترل تمام پایگاه خود را در اختیار دارد و به لحظه سرنوشت ساز نزدیک می شود. سازمان ملل متحد اعلام کرد که طی سه روز گذشته از آغاز درگیری‌های نظامیان در سودان بیش از ۱۸۰ نفر کشته شدند.
سه روز درگیری مسلحانه؛ ارتش سودان از لحظه سرنوشت ساز  می گوید
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان شامگاه دوشنبه با اعلام انحلال شورشیان پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال حمیدتی، با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که کنترل تمام پایگاه خود را در اختیار دارد.

ارتش سودان خاطرنشان کرد: به مرحله پایانی عملیات نزدیک می شویم. در حال تعقیب دشمن هستیم که در حال حاضر نیروهایش در همه جا در حال فرار هستند. شورشیان متاسفانه تاکید دارند که درگیری ها را به مناطق مسکونی بکشانند. می دانیم که جان غیرنظامیان برای آنها اهمیتی ندارد.

به گزارش الجزیره، ارتش سودان تاکید کرده هر نیروی شورشی که اسلحه خود را زمین گذارد و تسلیم ارتش شود، مورد عفو قرار می گیرد.

در مقابل،  محمد حمدان دقلو (حمیدتی) فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع گفت که به تعقیب عبدالفتاح برهان فرمانده ارتش سودان ادامه خواهد داد تا وی را تقدیم دادگاه کند.

از سوی دیگر، «فولکر برتس» رئیس هیأت سازمان ملل در سودان در باره آخرین آمار تلفات اعلام کرد که طی سه روز گذشته از آغاز درگیری‌ها در این کشور بیش از ۱۸۰ نفر کشته شدند.

برتس در سخنانی در جمع خبرنگاران در نیویورک افزود که همچنین بیش از ۱۸۰۰ نفر نیز در این درگیری‌ها زخمی شدند.

به نوشته وبگاه «النشرة»، برتس اوضاع سودان را پیچیده توصیف کرد و افزود که پیش‌بینی اینکه موازنه قدرت در میدان به کدام سمت تمایل دارد، دشوار است.

روز شنبه بود که رسانه‌های محلی از آغاز درگیری بین نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو»(حمیدتی) و ارتش سودان در خارطوم خبر دادند پس از آن، درگیری‌ها به دیگر مناطق سودان کشیده شد . این درگیریها پس از سه روز متوالی، بامداد امروز سه شنبه نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما