plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۱۵۰۲
آیا سودان به سوی آرامش می رود

شورای نظامیان سودان با جریان ائتلاف آزادی و تغییر به توافق رسیدند

تشکیل کمیته مشترک در سودان
پیروزی جنبش مردمی سودان یکی از معدود انقلابهایی است که بدون تخریب و آتش زدن مراکز دولتی و بدون درگیری قابل توجهی با مردم، به آرامی و با پشتیبانی ارتش و مقبولیت جهانی در افریقا رخ داد.علاوه بر ارتش، فضای مجازی و رسانه ها نیز به مردم و احزاب برای سرعت بخشیدن به تغییر بدون ویرانی و تخریب زیرساخت ها کمک شایانی نمود.
شورای نظامیان سودان با جریان ائتلاف آزادی و تغییر به توافق رسیدند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از خبرگزاری سودان (سونا)، پس مذاکرات دوجانبه سرانجام شورای نظامی انتقالی سودان با جریان ائتلاف آزادی و تغییر برای تشکیل کمیته مشترک به منظور بررسی و حل مسائل مورد اختلاف به توافق کامل رسیدند. براساس این توافق،دو طرف با تشکیل یک کمیته مشترک، راههای انتقال آرام و همه جانبه قدرت به یک حکومت غیرنظامی و منتخب مردم را مشترکا بررسی می نمایند.
 سخنگوی شورای نظامی انتقالی سودان در نشست خبری مشترک با جریان مردمی ائتلاف آزادی و تغییر تاکید کرد، شورا نظامی و ائتلاف، مکمل یکدیگر هستند و برای برون‌رفت از بحران و سازندگی سودان تلاش می‌کنند. وی با اشاره به استعفای سه تن از نظامیان عضو شورای نظامی انتقالی، اظهار داشت، شورای نظامی استعفای آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و می پذیرد. جریان ائتلاف آزادی و تغییر سودان پیش از این موافقت شورای نظامی انتقالی با استعفای سه تن از اعضای خود را اعلام کرده بود، چرا که جریان‌های مردمی این افراد را از مسئولان نظام سابق می‌دانستند و خواستار کناره گیری آنان شده بود.
در این نشست خبری، هر دو طرف بر اهمیت و جایگاه آزادی بیان و رسانه های آزاد در پیشبرد حرکت مردمی سودان و حمایت از جایگاه ارتش در حمایت از مردم و آرامش و امنیت سودان و نیز لزوم وحدت و همبستگی ملی برای آبادانی کشور سودان تاکید کردند.
همچنین مقرر شد تجمع مردمی سودان برای حفظ آزادی و حقوق مردم ادامه یابد و ارتش در حمایت از آرمان مردم تلاش کند.
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما