plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۲۰۶۶۰

سیل در چند استان؛ افزایش قربانیان، اسکان سیل‌زدگان

در پی بارندگی های چند روز اخیر، مناطقی در استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد درگیر آب گرفتگی و سیلاب شده‌اند. میزان بارندگی در چهاربهار و کنارک در چهاردهه گذشته بی سابقه بوده است.
سیل در چند استان؛ افزایش قربانیان، اسکان سیل‌زدگان
به گزارش ایصال نیوز، تا ظهر امروز سه شنبه، تعداد مصدومان سیل استان‌های جنوبی کشور به ۱۴ نفر و جانباختگان این حادثه به هشت نفر رسیده و دو نفر هم مفقود هستند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفته این آمار مربوط به استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان است.

به جز این سه استان، مناطقی از خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد نیز این روزها درگیر آبگرفتگی و سیلاب شده‌اند.

اوضاع در مناطقی از سیستان و بلوچستان وخیم‌تر است، بطوریکه آب به ۸۰ درصد خانه‌های کنارک نفوذ کرده و این خانه‌ها فعلا قابل سکونت نیستند.

*آخرین جزئیات خسارت بارندگی به شهرستان جاسک

سرپرست فرمانداری شهرستان جاسک گفت: بر اثر بارندگی‌های چند روز گذشته راه ارتباطی ۵۰ روستای شرق و غرب شهرستان جاسک بسته شده است.

علی مهرانی ظهر امروز (۱۴ دی ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: بر اثر سقوط ۳.۵ کیلومتر شبکه برق، در حال حاضر برق ۱۲ روستا قطع شده و سی روستا هم بر اثر قطع برق آب‌شیرین کن روستای بونجی آب آشامیدنی ندارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون گروه‌های اتفاقات برق در حال تلاش برای وصل برق این روستاها هستند، اظهار کرد: در این بارندگی به ۷۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی دشت سورک خسارت وارد شده است.

مهرانی با اشاره به اینکه میزان خسارت در دست بررسی است، اضافه کرد: طبق اعلام هواشناسی استان بر اثر بارندگی شب گذشته در شهر جاسک ۵۵ میلیمتر و در حوزه غرب جاسک روستای گوان ۱۱۱ میلیمتر و حوزه شرق جاسک ۵۶ میلیمتر باران باریده است.

*جزئیات مسدود شدن محور "یاسوج به اصفهان" در پی ریزش کوه

از سوی دیگر، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از ریزش کوه در محور "یاسوج به اصفهان" خبر داد.

الله‌کرم جانی‌پور در گفت ‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: در محور "یاسوج به اصفهان" سه راهی "تمنک" براثر بارش باران و ریزش کوه سنگ بسیار بزرگی لاین رفت به سمت اصفهان را کاملا مسدود کرده است.

وی اظهارکرد: عوامل راهداری از نیمه شب گذشته تاکنون در محل حاضر شدند و جهت ایمن‌سازی و بازگشایی مسیر اقدام می‌کنند در حال حاضر مسیر باز است و با ترافیک سنگینی مواجه هستیم اما راهداران تردد و عبور و مرور خودروها را کنترل می کنند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا عصر امروز سه شنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ این سنگ بزرگ کاملا از مسیر برداشته شود که تا زمان رفع این مشکل به مسافران و رانندگان توصیه می‌کنیم با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

جانی پور تصریح کرد: در حال حاضر پلیس راه و راهداری در منطقه مستقر هستند و در حال مدیریت ترافیک هستند.

انتهای پیام/*
 
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما