plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۶۵۲۶

بارش باران شدید زندگی مردم شهر اهواز را مختل کرد

بارندگی حدود سه ساعته عصر دوشنبه باعث جاری شدن سیلاب در خیابانها و معابر شهر اهواز شد. فرمانداری اهواز اعلام کرد با توجه به بارندگیهای شدید اخیر، آب گرفتگی معابر و جلوگیری از خطرات احتمالی تمامی سازمانها، بانکها و دستگاههای اجرایی شهرستان اهواز به استثنای مراکز امدادی، اورژانسی و خدماتی در روز سه شنبه تعطیل می باشند.
بارش باران شدید زندگی مردم شهر اهواز را مختل کرد
بارش شدید باران در عصر دوشنبه باعث مختل شدن زندگی مردم اهواز شد. براساس تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان مدارس، مراکز اموزشی و دانشگاه‌های شهرستان های اهواز، حمیدیه، کارون ،باوی، دشت آزادگان، شادگان، آبادان، خرمشهر، رامشیر، رامهرمز ، ماهشهر ، هندیجان و امیدیه به علت آب گرفتگی معابر و بارش باران تعطیل شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی استان خوزستان بارندگی عصر دوشنبه در اهواز بیش از ۶۰ میلیمتر بوده است.
به گزارش ایرنا،بارش باران پاییزی بار دیگر مسئولان شهری اهواز را غافلگیر کرد تا شهروندان این شهر با بارش جند ساعته ۶۰ میلیمتری باران، با مشکلات بسیاری مواجه شوند.

نبود کانال های دفع آب های سطحی و بالا زدگی فاضلاب سبب شد تا خیابان های شهر اهواز مملو از سیلاب همراه با فاضلاب شود که این امر باعث بروز گره های ترافیکی در سطح شهر شد.

خیابانهای ساحلی اهواز و نیز خیابانهای مرکزی به دلیل آبگرفتگی و نیز خراب شدن خودروهای دچار سیلاب شده بسته شده و عبور و مرور خودروها به سختی امکان پذیر هست به طوریکه شهروندانی که قصد رفتن به منازل خود را دارند با مشکلاتی روبرو شده اند.

سالهاست شرکت آبفا و شهرداری اهواز با انداختن توپ بی مسئولیتی در زمین یکدیگر به دنبال پوشاندن کم کاری های خود هستند در این میان اما مردم هستند که با هر بارش باران دچار خسارت های فراوان می شوند.

پیش از این اداره کل هواشناسی خوزستان از وجود سال نرمال آبی برای خوزستان خبر داده بود، مطابق اطلاعیه هواشناسی خوزستان بارندگی برای مهرماه نرمال، برای آبان‌ماه کمی بیشتر از نرمال و برای آذرماه نیز در مناطق شمالی استان خوزستان بیش از نرمال و برای قسمت‌های دیگر استان نرمال پیش‌بینی شده است. در واقع مجموع بارش‌ها در پاییز نرمال پیش‌بینی شده است.

باوجود این هشدارها اما وضعیت فعلی شهر گویای آنست که زیرساخت ها متناسب با حجم بارش های احتمالی آماده نشده است تا باز هم کام شهروندان اهوازی از بارش‌های باران تلخ شود.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما