plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۱۹۶۳۳
خطیبان جمعه سراسر کشور اعلام کردند

عملیات سپاه در دریای عمان تحریم شکنی بود

اولویت اقتصاد، اشتغال و تولید است
امامان جمعه سراسر کشور در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به عملیات دلاورانه رزمندگان غیور سپاه پاسداران در ماجرای اخیر دریای عمان اظهار داشتند : آنچه در دریای عمان رخ داد علاوه بر اهمیت ارزش نظامی برای ایران در راستای تحریم شکنی دشمن انجام شد .
عملیات سپاه در دریای عمان تحریم شکنی بود
به گزارش ایصال نیوز، خطیبان جمعه سراسر کشور امروز ۱۴ آبان  ماه در خطبه های نماز جمعه همچنین با اشاره به روز  ۱۴ ابان روز فرهنگ عمومی اظهار داشتند :  به تعبیر رهبر معظم انقلاب فرهنگ  همانند هوا برای زندگی بشری است و بنابراین سلامت و پاکیزگی فرهنگ در همه عرصه ها باعث تندرستی و سعادت جامعه بشری می شود.

آنان افزودند : اصلاح فرهنگ عمومی از همه کارها واجب تر است و دستگاه ها اجرایی، و اهل قلم و فرهیختگان در راستای اصلاح فرهنگ های رفتاری در زمینه های مختلف از جمله کار، حجاب و پوشش و تحقق فرهنگ عمومی صحیح تلاش کنند و تمام فعالیت های کشور را  به محوریت این مقوله سوق داد.

امامان جمعه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کردند: اولویت کنونی دیگر جامعه تلاش در جهت بهبود اقتصاد،اشتغال و تولید است اما از نظر اهمیت چیزی مهمتر از مسائل فرهنگی وجود ندارد و همه تلاش های سیاسی و اقتصادی باید بر محور فرهنگ دینی باشد.

آنان همچنین در بخش دیگری از خطبه‌ها به مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی اشاره کردند وگفتند : دغدغه امروز مردم به ویژه جوانان، بیکاری و تامین مسکن است، چرا که برخی توان نه خرید، بلکه حتی اجاره مسکن هم ندارند، لذا مسوولان باید برای رفع این مشکل جدی اقدام کنند.

 گزیده ای از خطبه‌های نماز جمعه که در برخی شهرهای کشور برگزار یا به صورت مجازی و مکتوب در اختیار رسانه ها قرار گرفت، به شرح زیر است:

مشهد / امام جمعه مشهد گفت: عملیات دلاورانه رزمندگان غیور سپاه پاسداران در ماجرای اخیر دریای عمان و توقیف نفتکش علاوه بر آن که از لحاظ ارزش نظامی برای ایران مهم بود و همه خبرگزاری‌های دنیا آن را مخابره کردند در راستای تحریم شکنی انجام شد.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد افزود: آمریکا ۴۰ سال است که شکست می‌خورد و آخرین آن در ماجرای دریای عمان و نفتکش اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: دولت بنا را بر تحریم شکنی گذاشت و مساله فروش نفت توسعه پیدا کرد و طراحی دولت هم به جایی رسید که دیگر به انتقال پول از طریق بانکها احتیاج نداشته باشد از این رو آمریکا خواست با قدرت نظامی جلوی این کار را بگیرد و راه آن نیز دزدی دریایی بود و در این مسیر در خلیج فارس به خاطر حضور قدرتمند شناورهای ارتش و سپاه جرأت نکردند و خواستند در دریای عمان این کار را انجام دهند.

اهواز / امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: اقدام اخیر سپاه پاسداران حس غرور ایرانیان را برانگیخت و همه جناح‌ها از این حادثه احساس اقتدار کردند و رزمندگان مقاومت در فلسطین، لبنان و سوریه روحیه گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز با اشاره به اقدام دلاور مردان سپاه در دریای عمان بیان کرد: سپاهیان ما یک بار دیگر هیمنه آمریکا را ریختند و شکستند.

وی با بیان اینکه مقابله سپاه مردانه بود، افزود: اقدام افتخارآمیز سپاه در خلیج فارس نماد درخشش ایمان این ملت بود که اندکی از آن در خلیج فارس بروز کرد؛ دشمنان بدانند در هر جای عالم‌ منافع کشور را به خطر بیندازند سپاه و ارتش در زمین و دریا آنها را به گل خواهد نشاند.

ساری / نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: برخورد مقتدرانه سربازان جان برکف ایران اسلامی و سپاه پاسداران با دزدان دریایی و سارقان نفتی، رسوایی دیگری را برای آمریکای جنایتکار و استکبار جهانی رقم زد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: دزدی دریایی از سوی نیروهای آمریکایی، رسوایی جدید برای استکبار جهانی بود که سپاه پاسداران با اقتدار مقابل این کینه توزان ایستادگی کرد و مانع سرقت نفتی شد.

کیش / امام جمعه کیش گفت: با  شکست مفتضحانه آمریکا توسط نیروهای تکاور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان دزدی دریایی دولتی، گزینه جنگ نظامی از روی میز استکبار برداشته شد.

حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره با اشاره به شکست مفتضحانه آمریکا در دزدی دریایی دولتی نفت ایران در دریای عمان اظهار داشت: ایالات متحده از این اقدام مفتضحانه به دنبال آن بود که ضربه شستی از ایران بگیرند تا در مذاکرات آینده نظر خود را به جمهوری اسلامی تحمیل کند.

سمنان / امام جمعه موقت دامغان گفت: اقتدار و عزت نیروی دریایی ایران در عملیات سرقت نفت جمهوری‌ اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی، نمایش ذلت آمریکا به جهانیان بود.

حجت الاسلام عباسعلی جیرانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی امام خمینی (ره) دامغان برگزار شد، افزود: اقدام به موقع و و مقتدرانه جان برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در آستانه ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار، مُهر ذلت دیگری بر پیشانی آمریکا زد و عزت و اقتدار و افتخار ایران را به دنیا ثابت کرد. 

شیراز / نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بر اصلاح ساختار شورای فرهنگ عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: در وضعیت کنونی امام جمعه بعنوان رئیس این شورا است اما هیچ اختیاری در اجرا و بودجه فرهنگی ندارد.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه ائمه جمعه رئیس شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان هستند،افزود: از نظر ساختار قانونی رئیس شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان در تخصیص بودجه دولتی اختیاری ندارد و عملا ابزار این ریاست برای امام جمعه فراهم نیست.

امامان جمعه : عملیات سپاه در دریای عمان تحریم شکنی بود

امام جمعه شیراز تاکید کرد: از وزیر جدید ارشاد درخواست می کنم که این ایراد را اصلاح کند و یا اینکه امام جمعه رئیس شورای فرهنگ عمومی استان نباشد و یا اگر امام جمعه رئیس این شورا است این ایراد نیز برطرف شود.

سنندج / امام جمعه سنندج گفت: تلاش نیروهای آمریکایی برای سرقت نفتکش ایران در چند روز اخیر، باز هم بی‌اخلاقی این دولت را نشان داد اما دریادلان سپاه با ممانعت از این کار، درس خوبی به آنان دادند تا بدانند جوانان این کشور همیشه آماده دفاع از منافع ملت هستند.

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه، شجاعانه اقدام آمریکایی‌ها برای سرقت نفتکش ایرانی را ناکام گذاشتند و باز هم شکستی مفتضحانه برای استکبار رقم خورد.

وی از حضور پرشور مردم کردستان در تجمع ۱۳ آبان تقدیر کرد و افزود: مردم استان به ویژه سنندجی‌ها نشان دادند که هر وقت دشمن بخواهد لطمه‌ای به میهن اسلامی بزند، با قدرت در برابر آن خواهند ایستاد.

خرم‌آباد / نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ملت ایران اسلامی به ویژه مردم استان لرستان در روز ۱۳ آبان ، سیلی محکمی به استکبار و در راس آن دولت چپاولگر آمریکا زدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید "احمدرضا شاهرخی" در خطبه های نمازجمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم آبادی ضمن گرامی داشت ۱۳ آبان اظهار داشت: دومین سیلی محکمی که طی چند روز گذشته به سردمداران دولت غارتگر آمریکا زده شد، توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

بوشهر/  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: آمریکا و ایادی استکبار به دنبال سلطه دریایی در منطقه با تمرکز برخلیج فارس و دریای عمان هستند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌‏های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با تبریک عملیات موفقیت آمیز نیروی دریایی سپاه در دریای عمان و ناکام کردن آمریکا در دزدی نفت ایران افزود: آمریکا به دنبال تروریسم دریایی در خلیج فارس و ناامن کردن این آبراهه و دریای عمان است

وی با بیان اینکه جهان آینده نیز از آن کشورهای برخوردار از مدیریت دریایی است ادامه داد: آمریکا اکنون به دنبال دزدی دریایی است که این اقدام شوم آنها با اقدام به موقع نیروهای دلیر و شجاع نیروی دریایی سپاه شکست خورد.

کرمان /  خطیب موقت جمعه کرمان با بیان اینکه روحیه استکبارستیزی در نسل جوان باید تقویت شود گفت: هدف بسیج دانش آموزی این است که روحیه شجاعت و استکبارستیزی را در دانش آموزان تقویت کند.

حجت الاسلام احمد شیخ بهایی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان در جمع نمازگزاران با اشاره به اهمیت جهاد در اسلام با بیان اینکه بحمدالله برنامه های خوبی در این هفته برای دانش آموزان در مدارس برگزار شد، افزود: فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) باید ماندگار و تقویت شود. 

قزوین / نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به تایید طرح جوانی و جمعیت خانواده از سوی شورای نگهبان و تبدیل آن به قانون،گفت: مسوولان برای ازدواج جوانان باید گام های بیشتری بردارند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: نهادها و دستگاه‌های فرهنگی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با بهره گیری از آموزه های دینی فرهنگ ازدواج را در جامعه ترویج کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت رشد جمعیت جامعه و آثار منفی کاهش ازدواج،گفت: باید برای تسهیل ازدواج جوانان در جامعه و افزایش نرخ جمعیت بیش از پیش بکوشیم و برنامه های جامعی در این خصوص داشته باشیم.

بروجرد / امام جمعه بروجرد گفت: آمریکا بار دیگر از ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی خورد و دلاورمردان ایرانی توان خود را به دشمنان این مرز وبوم نشان دادند.

حجت الاسلام سید "علی حسینی" در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد افزود: آمریکا باید بداند که با افراد معمولی طرف نیست ، در این کشور سردار سلیمانی و سلیمانی های زیادی هستند که مقابل دشمن خواهند ایستاد. 

وی اظهار داشت:  ما هزاران حاج قاسم داریم، حاج قاسم یکی نبود این سپاهیان غیور همرزمان حاج قاسم سلیمانی هستتد که شهادت افتخار بزرگی برای آنهاست.

اردبیل / امام جمعه خلخال گفت: وقت آن رسیده که مسئولان همه توان خود را برای خدمت به مردم و حل مشکلات جامعه بکار گیرند.

حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه های نماز جمعه خلخال بیان کرد: سیاست دولت سیزدهم تلاش برای حل مشکلات مردم  بوده و انتظار از مدیران گره گشایی از مشکلات  و توجه خاص به معیشت و سفره مردم است.

وی با اشاره به سه محور اصلی سخنان اخیر رئیس جمهوری برای حل مشکلات مردم اظهار کرد: مراقبت از بیت المال، پرهیز از بکارگیری افراد فاسد در بدنه دولت، معرفی مسئولان فاسد به محاکم قضایی،جبران  کوتاهی دولتهای گذشته و بهره مندی مساوی مردم مناطق مختلف کشور از ثمرات و برکات سفرهای استانی از جمله اهم سخنان آقای رئیسی است که انتظار می رود این امر مورد توجه مسئولان  استان اردبیل و شهرستان خلخال نیز قرار گیرد .

رشت  / نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: امیدواریم که مسئولان و دستگاه های اجرایی این مسئله را به سرانجام برسانند و مجلس نظارت کند.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این شهر اظهار داشت: تصویب قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن ، ٢ وظیفه اساسی مجلس به شمار می رود اگر چه اجرای قوانین در دست دولت است اما مجلس باید بر اجرای آن نظارت کند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ کیان خانواده و پویایی جمعیت خاطرنشان کرد: مجلس باید بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جمعیت و عملکرد مسئولان و مدیران سراسر کشور و پایبندی آنها به توجه به این مهم نظارت دقیق داشته باشد.

بیرجند / امام جمعه موقت بیرجند گفت: اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی محور همه امور است و در انتشار کتاب، ساخت فیلم و عرصه‌های هنری باید فرهنگ عمومی نمود داشته باشد.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای المهدی (عج) بیرجند افزود: صدا و سیما هم در برنامه‌های خود باید پیوسته در خدمت فرهنگ عمومی جامعه کار کند.

مهاباد / امام جمعه مهاباد گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مرزهای آبی کشورمان با هیج قدرتی تعارف ندارند و بار دیگر اقتدار خود را به زورگویان ثابت کردند.

ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: با اقدام به موقع و قاطع دلاوران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن بازپس گیری نفتکش حامل سوخت جمهوری اسلامی، عاملان و متخفان این سرقت نیز دستگیر شدند.

وی ادامه داد: مرزداران دریایی با قدرت ایمان و حداقلی امکانات توانستند در مقابل ناوهای جنگی مقابله کنند و این نشان داد که مسوولان نیز می توانند در سایر عرصه های از جمله حوزه اقتصادی تحریم ها را بی اثر کرده و رفاه بیشتری برای هموطنان حاصل کنند.

اصفهان /  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: دشمنان ایران اسلامی به دنبال ایجاد نااُمیدی و تفرقه در بین مردم و جدا کردن آن‌ها از بزرگانمان هستند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به حمله سایبری به سامانه سوخت کشور افزود: دشمن از هر راهی برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: دشمن از کمترین خیری که به ایران برسد ناراحت و از هر شری که برسد شادمان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: صداوسیما حمله سایبری به سامانه سوخت را به سرعت اطلاع‌رسانی کرد و مردم فهمیده و همراه نیز مقابل این توطئه دشمن صبوری کردند.

زنجان /  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بنابر فرمایش رهبری ضرورت دارد که فرهنگ عمومی اصلاح شود و برای این کار باید از همه ابزارها و امکانات موجود از جمله رسانه‌ها، موعظه، صاحبان قلم، فرهنگیان و همه امکانات استفاده کرد.
 حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان با  اشاره به اینکه در تقویم جمهوری اسلامی روز ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی است، افزود: فرهنگ عمومی در قالب های مختلف از جمله همسایه داری، مردمداری، داد و ستد، زندگی اجتماعی و نوع برخورد با دیگران و رفتاری که افراد از خود نشان می دهند، تعریف می‌شود.

ارومیه /  نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به عملیات مقتدرانه روزهای اخیر نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای احقاق حقوق ملت ایران در دریای عمان گفت: ناکامی آمریکا در این دزدی دریایی، نشانه دیگری از اقتدار نیروهای مسلح ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: ایران اسلامی همواره از حق خود محافظت کرده و اجازه دست اندازی دشمنان را به هیچ وجه نداده است که این عملیات مقتدرانه نیز در همین راستا انجام شده است.
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما