plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۳۱۴۴
ادامه بحران آفرینی آمریکا در منطقه

ایجاد ائتلاف جهانی گشت‌زنی در تنگه هرمز

آمریکا قصد دارد برای گشت‌زنی در آبهای نزدیک ایران و یمن ائتلاف بین‌المللی ایجاد می‌کند
تاکنون آمریکا با مشارکت کشورهای عربی، اروپا در چارچوب اتحادیه اروپا و روسیه با پیشنهاد امنیت گروهی و هند بصورت مستقل اعلام کرده اند که برای تامین امنیت کشتیرانی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان اقدام خواهند کرد. ایران اعتقاد دارد امنیت منطقه باید بعهده کشورهای منطقه باشد و دخالت بیگانگان منجر به افزایش تنش و ناامنی در منطقه خواهد شد.
ایجاد ائتلاف جهانی گشت‌زنی در تنگه هرمز
به گزارش ایصال نیوز، آمریکا اعلام کرد که تمام کشورهای جهان به ائتلاف هرمز می‌پیوندند. آمریکا در صدد است ائتلافی برای گشت‌زنی در تنگه هرمز ایجاد کند که تمام کشورهای جهان به آن بپیوندند.
مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه و خصمانه، در این خصوص گفت:«ما در صدد هستیم کاری کنیم تا رفتار ایران تغییر کند. ما ائتلافی ایجاد خواهیم کرد تا در تنگه هرمز به گشت‌زنی بپردازد و این مسیر دریایی را باز نگه داریم. تمام کشورهای جهان در این ائتلاف شرکت خواهند داشت».
مدتی قبل جوزف دانفورد رئیس کمیته متحد روسای ستادهای آمریکا اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ برای گشت‌زنی در آبهای نزدیک ایران و یمن ائتلاف بین‌المللی ایجاد می‌کند.
دستیار رئیس پنتاگون نیز قبلا اعلام کرده بود که این ائتلاف برای مقابله نظامی با ایران ایجاد نمی‌شود، بلکه هدف آن تأمین امنیت کشتیرانی در آن منطقه از طریق تشدید نظارت و کارهای شناسایی در آن منطقه است.
گفتنی است تاکنون آمریکا با مشارکت کشورهای عربی، اروپا در چارچوب اتحادیه اروپا و روسیه با پیشنهاد امنیت گروهی و هند بصورت مستقل اعلام کرده اند که برای تامین امنیت کشتیرانی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان اقدام خواهند کرد. ایران اعتقاد دارد امنیت منطقه باید بعهده کشورهای منطقه باشد و دخالت بیگانگان منجر به افزایش تنش و ناامنی در منطقه خواهد شد.
انتهای پیام/*  
۳
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما