plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۱۸۴۶۶

سوریه؛ در درعا چه می گذرد؟

علی رغم تلاش گروه های تروریستی برای به شکست کشاندن راهکارهای مسالمت امیز برای برقراری مجدد امنیت و ثبات، نشست کمیته امنیتی و نظامی در استان درعا با شخصیت های برجسته این استان برای بررسی توافق "درعا البلد" به پایان رسید.
سوریه؛ در درعا چه می گذرد؟
به گزارش ایصال نیوز، با آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه در استان درعا در پی توقف کامل مذاکرات، این استان شاهد درگیری های گسترده میان ارتش سوریه و گروه های مسلح است.

طبق اعلام منابع رسانه ای، عملیات نظامی در استان درعا بی سابقه است. این استان شاهد بمباران موشکی و توپخانه ای است. عناصر مسلح نیز به ایست های نظامی ارتش سوریه در شمال استان یورش بردند.

حسین رفاعی دبیر حزب عربی سوسیالیستی بعث در استان درعا و رییس کمیته مصالحه گفت: پس از توقف کامل مذاکرات، عملیات نظامی روز یکشنبه در استان درعا آغاز شد. این عملیات دو روز بیشتر ادامه نخواهد داشت اما اگر گروه های مسلح به گزینه راه حل مسالمت آمیز بازگردند، ارتش سوریه برای آتش بس و بخشیدن فرصتی جدید برای راه حل مسالمت آمیز آماده خواهد بود.

وی افزود: عملیات در "درعا البلد" و دیگر مناطق استان خواهد بود. در طول مذاکرات، گروه های مسلح عناصری از داعش را از طریق روستاهای جلین و المزیرعه و تل شهاب و روستاهایی دیگر وارد درعا البلد کردند علاوه بر آنکه تروریست های داعش در اطراف استان مستقر بودند. ارتش سوریه نیز آنها را هدف قرار می دهد.

رفاعی تصریح کرد: این گروه های مسلح از خارج دستور می گیرند. این دستورات آنها را ملزم کرد که بندهای نقشه راه را نپذیرند.

از سوی دیگر، خبرنگار سانا در شهر درعا گفت گروه های تروریستی چند خمپاره به مناطق درعا شلیک کردند که با واکنش یگان های ارتش و چند حمله متمرکزی به مناطق پرتاب گلوله در درعا البلد و طریق السد روبرو شد.

دیروز نیز در حمله تروریست ها به ایست های ارتش درعا 4 سرباز شهید و 15 نفر دیگر و یک کودک و مادرش در این حملات به مناطق مسکونی زخمی شدند.

 آخرین خبرها از درعا حاکی است؛ شخصیت های برجسته درعا مطالبات کمیته امنیتی و نظامی سوریه مبنی بر اجرای کامل بندهای نقشه راه را به سران گروه های مسلح در درعا البلد منتقل کردند.

قرار است که در مهلت ساعات اندک آتی،شخصیت های برجسته درعا نتایج نشست با سران گروه های تروریست مسلح درباره پذیرش یا مخالفت با اجرای کامل بندهای نقشه راه را اعلام کنند.

دولت سوریه با تمام قدرت از راه حل مسالمت آمیز حمایت می کند و خواهان اجرای کامل بندهای نقشه راه از جمله خروج مخالفان و تحویل سلاح و تاسیس ایست های نظامی در درعا البلد و رسیدگی به وضعیت عناصر مسلح است.

گفتنی است؛ برخی عناصر گروهای تروریستی در مناطق درعا همچنان برای تلاش های دولت جهت برقراری صلح و تثبیت امنیت و ثبات در سراسر استان، مانع تراشی می کنند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما