plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۷۹۴۱

تشدید درگیری‌ها در ادلب با شلیک 2 موشک از ترکیه به سوریه

بیش از 30 سرباز ارتش ترکیه در ادلب سوریه کشته شدند
منابع خبری از شلیک دو موشک از ترکیه به لاذقیه واقع در شمال غربی سوریه خبر دادند. رئیس اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد که کشورش تصمیم گرفته به حمله اخیر ارتش سوریه در شمال غرب این کشور پاسخ دهد.
تشدید درگیری‌ها در ادلب با شلیک 2 موشک از ترکیه به سوریه
به گزارش ایصال نیوز، ارتش ترکیه بامداد جمعه به وقت تهران دو فروند موشک را از اراضی خود به سمت حومه لاذقیه واقع در شمال غربی سوریه شلیک کرد. المیادین به نقل از منابع محلی سوریه گزارش داد؛ صدای دو انفجار در اطراف لاذقیه شنیده شده است. هنوز گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از شلیک این این موشک ها نشده است.

این حملات موشکی پس از انتشار بیانیه ارتش ترکیه درباره کشته شدن تعدادی از نیروهای آن در یک حمله هوایی در جنوب ادلب صورت گرفته است. ارتش ترکیه در این بیانیه خود اعلام کرد که روز پنجشنبه 9 نفر از نیروهای آن در حمله هوایی سوریه کشته شدند، اما استاندار استان هاتای ترکیه این تعداد را 22 نفر اعلام کرده است.

از سوی دیگر به گزارش العالم، «فخرالدین آلتون»، رئیس اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری این کشور بامداد امروز (جمعه) اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته در پاسخ به حمله هوایی ارتش سوریه در استان مرزی ادلب در شمال غرب این کشور که نیروهای ارتش ترکیه را هدف قرار داده و ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت، مقابله به مثل کند.

وی گفت: نیروهای هوایی و زمینی ما به بمباران همه اهداف مشخص شده نیروهای رژیم بشار اسد ادامه می دهند.

در همین ارتباط، فرماندار استان هاتای ترکیه گفت: 29 نفر از نیروهای ترکیه در حمله هوایی ارتش سوریه به ادلب کشته شدند و در حال حاضر 36 نفراز سربازان ارتش ترکیه مجروح و در بیمارستان‌ها تحت مداوا هستند.

منابع بیمارستانی ترکیه گزارش دادند که وضعیت جسمانی برخی از نیروهای زخمی ارتش این کشور وخیم است و احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر» سوریه -نزدیک به معارضان- خبر داد که 34 نفر از نظامیان ارتش ترکیه در حملات هوایی پنجشنبه شب سوریه به منطقه‌ای ما بین «الباره» و «بلیون» واقع در ریف جنوبی ادلب (شمال سوریه) کشته شدند.

ادامه پیشروی نیروهای ارتش سوریه در عملیات پاکسازی ادلب در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه آشکارا تهدید به گسترش عملیات نظامی نیروهای خود در حمایت از گروه‌های تروریستی به سرکردگی جبهه النصره در ادلب و حومه آن کرده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما