plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۹۹۶۴
در جریان نشست خبری در استودیو سلامت

معاون وزیر بهداشت: هرکس از منزل خارج می شود از ماسک استفاده کند

قدرت بیماری زایی کرونا ویروس اصلا کم نشده است
دکتر علیرضا رئیسی بیان داشت: توصیه می کنیم هرکس از منزل خارج می شود از ماسک استفاده کند زیرا در کاهش انتقال بیماری بسیار موثر است.
معاون وزیر بهداشت: هرکس از منزل خارج می شود از ماسک استفاده کند
به گزارش ایصال نیوز از وزارت بهداشت، دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری که در استودیو سلامت وزارت بهداشت و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: این تصور که با گرم شدن هوا ویروس کرونا ضعیف شده یا از کار افتاده باشد، غلط است و هم اکنون خوزستان یکی از استان های با درصد بالای این بیماری به نسبت سایر استان هاست.

وی افزود: توصیه جدی ما استفاده از ماسک توسط عموم مردم به ویژه هنگام حضوردر تجمعات همچون وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو، اماکن مذهبی مثل مساجد، فضاهای کسب و کار و سایر تجمعات است.

دکتر علیرضا رئیسی بیان داشت: توصیه می کنیم هرکس از منزل خارج می شود از ماسک استفاده کند زیرا در کاهش انتقال بیماری بسیار موثر است.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک های N95 یا سه لایه چندان تفاوتی با ماسک های معمولی ندارد و افراد می توانند از ماسک های پارچه ای که در منزل تهیه می کنند و قابل شستشو و اتو کردن است نیز استفاده کنند.
معاون بهداشت گفت: دست کم گرفتن ویروس در حال حاضر شاید از خود این بیماری خطرناکتر باشد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره عوارض متعدد این بیماری و نمود یافتن بیماری در بیماری هایی نظیر سکته های مغزی و قلبی، توضیح داد: لایه کوچکی درون رگ ها وجود دارد که با ویروس کرونا ملتهب می شود و لذا ممکن است تمام ارگان های بدن مثل کلیه ها، قلب، مغز و دستگاه گوارش را درگیر کند.

دکتر رئیسی با اشاره به 11 خرداد روز جهانی مبارزه با دخانیات، بیان کرد: در سیگاری ها نیز بحث هایپوکسی و نارسایی ریه مطرح است که با این ویروس تشدید شده و علائم بالینی و کلینیکی ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: درگیری عروق بدن نیز موجب ایجاد لخته شده و نارسایی خون را در پی دارد و موجب ایجاد سکته در فرد می شود. بنابراین یکی از درمان ها استفاده از ضد انعقادها در افراد کرونایی می تواند باشد.

وی با تاکید بر اینکه قدرت بیماری زایی کرونا ویروس اصلا کم نشده است، تصریح کرد: این ویروس هنوز با قدرت، در حال گردش است. تنها اتفاقی که در کشور افتاده اینست که شناسایی بیماران مثبت سرپایی افزایش یافته و تاکنون 200 هزار تست سرپایی انجام داده ایم که 10 تا 12 درصد از هر 100 هزار نفر نیاز به ایزوله در منزل یا بستری پیدا کرده اند.

وی در پایان از مردم خواست همچنان توصیه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند تا زنجیره انتقال بیماری کاهش یافته و تحت کنترل باشد.

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما