plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۶
کد مطلب : ۹۸۳۸

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان با شناسایی 591 مورد جدید به 11 هزار و 173 نفر افزایش یافت.
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان
به گزارش ایصال نیوز، وزارت بهداشت افغانستان امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: طی شبانه‌روز گذشته با ثبت 591 مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا (کووید-19) در کشور آمار کل مبتلایان به 11 هزار و 173 نفر رسید.

بر این اساس٬ تعداد تلفات انسانی ویروس کرونا در افغانستان با فوت یک تن دیگر طی شبانه روز گذشته به 219 نفر و شمار بهبودیافتگان نیز با افزایش 22 نفری به 1098 تن رسیده است.

کابل و هرات به عنوان دو کلان‌شهر افغانستان با بیشترین آمار ابتلا به ویروس جدید کرونا به ترتیب در رده‌های اول و دوم ولایات این کشور قرار دارند.

وحید مجروح، معاون وزیر بهداشت افغانستان پیش از این با ابراز نگرانی از افزایش روزافزون مبتلایان به کرونا در این کشور اعلام کرد: شهروندان ما با حضور گسترده در اماکن عمومی از جمله بازار و میادین شهرها پروتکل‌های بهداشتی و مقررات قرنطینه را نادیده می‌گیرند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان دو روز پیش از انسداد تمام معابر و مسیرهای شهر کابل، پایتخت این کشور در ایام عید فطر خبر داد. والی کابل نیز قبل از عید فطر از مردم خواسته بود که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در روزهای عید فطر در خانه بمانند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : اناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما