plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۰۵۷۴

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار نفر فراتر رفت

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار نفر فراتر رفت
به گزارش ایصال نیوز، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار تلفات انسانی ناشی از کروناویروس جدید، به ۵۱۴ هزار و ۲۰ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۲۴ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون پنج میلیون و ۷۹۸ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بهبودی یافته‌اند.

از میان چهار میلیون و ۲۷۸ هزار و ۴۳۴ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، چهار میلیون و ۲۲۰ هزار و۵۹۴ مورد معادل ۹۹ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۷ هزار و ۸۴۰ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از شش میلیون و ۳۱۲ هزار و ۲۹۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا پنج میلیون و ۷۹۸ هزار و ۲۷۰ نفر معادل ۹۲ درصد از موارد بهبود یافته و ۵۱۴ هزار و ۲۰ نفر معادل هشت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح چهارشنبه (به وقت ایران) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۷۲۷ هزار و ۸۵۳ مبتلا، ۱۳۰ هزار و ۱۲۲ قربانی
۲. برزیل یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۸۵ مبتلا، ۵۹ هزار و ۶۵۶ قربانی
۳. روسیه ۶۴۷ هزار و ۸۴۹ مبتلا، ۹۳۲۰ قربانی
۴. هند ۵۸۵ هزار و ۷۹۲ مبتلا، ۱۷ هزار و ۴۱۰ قربانی
۵. انگلیس ۳۱۲ هزار و ۶۵۴ مبتلا، ۴۳ هزار و ۷۳۰ قربانی
۶. اسپانیا ۲۹۶ هزار و ۳۵۱ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۵۵ قربانی
۷. پرو ۲۸۵ هزار و ۲۱۳ مبتلا، ۹۶۷۷ قربانی
۸. شیلی ۲۷۹ هزار و ۳۹۳ مبتلا، ۵۶۸۸ قربانی
۹. ایتالیا ۲۴۰ هزار و ۵۷۸ مبتلا، ۳۴ هزار و ۷۶۷ قربانی
۱۰. ایران ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ مبتلا، ۱۰ هزار و ۸۱۷ قربانی

پس از آن کشورهای مکزیک با ۲۲۶ هزار و ۸۹ مبتلا، پاکستان با ۲۱۳ هزار و ۴۷۱ مبتلا، ترکیه با ۱۹۹ هزار و ۹۰۶ مبتلا، آلمان با ۱۹۵ هزار و ۸۳۲ مبتلا، عربستان سعودی با ۱۹۰ هزار و ۸۲۳ مبتلا، فرانسه با ۱۶۴ هزار و ۸۰۱ مبتلا، آفریقای جنوبی با ۱۵۱ هزار و ۲۰۹ هزار مبتلا، بنگلادش با ۱۴۵ هزار و ۴۸۳ مبتلا و کانادا با ۱۰۴ هزار و ۲۰۴ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

سپس کلمبیا با ۹۷ هزار و ۸۴۶ مبتلا، قطر با ۹۶ هزار و ۸۸ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۵۳۴ مبتلا، سوئد با ۶۸ هزار و ۴۵۱ مبتلا، مصر با ۶۸ هزار و ۳۱۱ مبتلا، آرژانتین با ۶۴ هزار و ۵۳۰ مبتلا، بلاروس با ۶۲ هزار و ۱۱۸ مبتلا، بلژیک با ۶۱ هزار و ۴۲۷ مبتلا، اکوادور با ۵۶ هزار و ۴۳۲ مبتلا، اندونزی با ۵۶ هزار و ۳۸۵ مبتلا و هلند با ۵۰ هزار و ۲۷۳ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای امارات متحده عربی، کویت، عراق، سنگاپور، اوکراین، پرتغال، عمان، فیلیپین، لهستان، سوئیس، بولیوی، پاناما، جمهوری دومینیکن، افغانستان، رومانی، ایرلند، بحرین، نیجریه، ارمنستان، سرزمین‌های اشغالی و قزاقستان بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما