plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۹۴۳۹
رئیس‌ کل بانک مرکزی اعلام کرد

وضعیت ایران در عبور از بحران کرونا نسبت به بسیاری از کشورها مطمئن‌تر است

ثبات نسبی در بازار ارز و آرامش در نظام بانکی
رئیس‌ کل بانک مرکزی نوشت: آنچه بدخواهان از تنش در بازار ارز ، تلاطم در نظام بانکی ، و کمبود کالاهای اساسی دنبال می کردند، نه تنها حاصل نشده، بلکه وضعیت ایران امروزه و درحین عبور از بحران کرونا از بسیاری از کشورها مطمئن تر و آرام تر است.
وضعیت ایران در عبور از بحران کرونا نسبت به بسیاری از کشورها مطمئن‌تر است
به گزارش ایصال نیوز، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی امروز خود نوشت:

- تلاشهای بانک مرکزی و کمک های دولت به همراه تلاش بانکها در بهبود وضعیت ترازنامه های خود، شرایط پولی و ارزی کشور را در وضعیت مناسب تری نسبت به دو سال پیش قرار داده است.

- شرایط بازار سرمایه امکان خوبی براى بهبود شرایط تأمین مالى در کنار تأمین کسرى بودجه، از راه عرضه سهام بنگاهها و اموال مازاد و مهمتراز همه،انتشار هدفمند و مدیریت شدهٔ اوراق بدهی،که هر دو ضد تورمی هستند،فراهم کرده است.

- باید اذعان کرد که اقتصاد کشورمان روزهای سخت و در عین حال تعیین کننده ای را می گذراند. اطمینان دارم این شرایط سخت قابل مدیریت است.

- منکر برخی ناکارآمدی ها نیستم،ولی با این همه،نباید در برآورد موفقیت ارکان اقتصادی کشور در مقابله با فشارهای حداکثری، دچار اشتباه شویم.

- آنچه بدخواهان از تنش در بازار ارز ، تلاطم در نظام بانکی ، و کمبود کالاهای اساسی دنبال می کردند، نه تنها حاصل نشده، بلکه وضعیت ایران امروزه و درحین عبور از بحران کرونا از بسیاری از کشورها مطمئن تر و آرام تر است.

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما