plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۹۰۰۹
هشدارهایی که جدی گرفته نشده است

هشدار مجدد سازمان بهداشت جهانی درباره گسترش شیوع کرونا

رئیس سازمان بهداشت جهانی شامگاه دوشنبه در یک کنفرانس خبری هشدار داد بدترین وقایع مربوط به شیوع کرونا هنوز اتفاق نیفتاده‌اند.
هشدار مجدد سازمان بهداشت جهانی درباره گسترش شیوع کرونا
به گزارش ایصال نیوز، رئیس سازمان بهداشت جهانی شامگاه دوشنبه با اشاره به تبعات شیوع بیماری همه‌گیر «کووید 19» هشدار داد «بدترین وقایع» هنوز پیش رو هستند.

«تدروس آدهانوم» درباره اینکه چرا فکر می‌کند بیماری‌ای که بیش از 2 میلیون و 471 هزار نفر را آلوده کرده و به مرگ بیش از 170 هزار نفر منجر شده می‌تواند عواقب هنوز بدتری داشته باشد، توضیحی ارائه نکرد.

با این حال، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی و سایر مقام‌های این سازمان قبلاْ از شیوع این بیماری در قاره آفریقا که کشورهایش از لحاظ توسعه‌یافتگی بخش درمان وضعیت چندان مطلوبی ندارند ابراز نگرانی کرده‌اند.

آدانوم در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو گفت: «به ما اعتماد کنید. بدترین اتفاق‌ها پیش رو هستند.»

وی در ادامه سخنانش اضافه کرد: «بیایید از این تراژدی جلوگیری کنیم. این ویروسی است که بسیاری از مردم هنوز درکش نمی‌کنند.»

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. 4 گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد. در حال حاضر بیش از دو میلیون و 471 هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما