plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۹۶۵۸
وضعیت وحشتناک کرونا در جنوب یمن

هشدار سازمان ملل درباره وضعیت وخیم یمن در پی شیوع کرونا

رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در یمن هشدار داد، نیمی از مراکز بهداشتی یمن در پی پنج سال جنگ ویران شده و تأثیر شیوع کرونا بر این کشور ویرانگر خواهد بود.
هشدار سازمان ملل درباره وضعیت وخیم یمن در پی شیوع کرونا
به گزارش ایصال نیوز، در پی گزارش‌های اخیر مبنی بر وضعیت بد عدن به عنوان پایتخت دولت مستعفی یمن به خاطر بیماری‌های مسری از جمله کرونا، «جان نیکُلاس بوز» (Jean-Nicolas Beuze) رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در یمن به اسکای‌نیوز گفت، تأثیر ویروس کرونا بر یمن که چند سال با جنگ داخلی روبرو بوده، ویرانگر است.

وی افزود: نیمی از مراکز بهداشتی به دلیل پنج سال جنگ تخریب شده و مردم به دلیل بیماری‌های دیگری مانند تب دنگی، مالاریا و وبا جان خود را از دست می‌دهند.

اسکای‌نیوز در ادامه تصاویری از شهر عدن و قبرستان این شهر که هر روز با تعداد اجساد بیشتری روبروست، منتشر کرد.

«فضل قائد احمد» یکی از کسانی که این قبرستان را اداره می‌کند، به اسکای نیوز گفت، تنها در یک هفته حدود پانصد نفر با بیماری‌هایی شبیه به کرونا جان خود را از دست دادند. وی افزود: تعداد دقیق فوتی‌ها مشخص نیست اما موضوع مشخص آن است که در طول دو هفته اخیر به صدها نفر رسیده است. هیچ کسی نمی‌داند این بیماری دقیقا چیست. بعضی می‌گویند طاعون است، برخی دیگر می‌گویند چیکونگونیا یا مالاریاست. فرد متخصصی هم نیست که این بیماری را دقیقا تشخیص دهد. ما برای روزهای آینده مجبور به آماده کردن قبرهای خالی بیشتری شده‌ایم.

عدن در جنوب یمن هفته گذشته منطقه آلوده به ویروس کرونا اعلام شد. 

برخی گزارش ها از وضعیت وحشتناک کرونا در جنوب یمن و تصاویری رعب انگیز از تعداد قبرهایی که تنها در عرض 48 ساعت پر شده اند حکایت می کند.

آمار دقیقی از میزان مبتلایان و فوتی‌های کرونا در هیچ یک از مناطقه سه‌گانه نفوذ یمن (دولت نجات ملی؛ دولت مستعفی و مناطق تحت کنترل شورای انتقالی) وجود ندارد و نبود زیرساخت‌ها و امکانات لازم مانند دستگاه تنفس و تخت، کار را برای کادر بیمارستانی سخت کرده است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما