plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۸۷۷۹
همزمان با اعلام آتش‌بس ائتلاف سعودی

اولین مورد ابتلا به کرونا در یمن به ثبت رسید

احتمال وقوع بحران انسانی به دلیل کمبود امکانات در یمن
اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در یمن در استان حضرموت گزارش شد. «طه المتوکل» وزیر بهداشت انصار الله یمن قبلاً هشدار داده بود که اگر ویروس کرونا وارد یمن شود، به دلیل کمبود امکانات، نود درصد یمنی ها به آن مبتلا خواهند شد.
اولین مورد ابتلا به کرونا در یمن به ثبت رسید
به گزارش ایصال نیوز، وبگاه خبری شبکه «الجزیره»، امروز (جمعه) گزارش داد که ابتلای اولین یمنی به ویروس کرونا (کووید-۱۹) در استان «حضرموت» (شرق یمن) تأیید شده است.

کشور یمن تا بدین لحظه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا ثبت نکرده بود.

در همین ارتباط،‌ با ادامه شیوع ویروس کرونا در جهان و روند انتقال نیروهای ائتلاف سعودی به جنوب یمن، ده‌ها شهروند یمنی با به راه‌ انداختن تجمع اعتراضی در فرودگاه بین‌المللی «عدن» (جنوب یمن) خواستار لغو این پرواز‌ها شده بودند.

ائتلاف سعودی روز چهارشنبه با ادعای آتش‌بس یک طرفه در یمن، مدعی شد که مبارزه با شیوع ویروس کرونا علت این اقدام است.

گفتنی است، «طه المتوکل» وزیر بهداشت انصارالله یمن در صنعا سه روز قبل هشدار داده بود که اگر ویروس کرونا وارد یمن شود نود درصد ملت به آن مبتلا خواهند شد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی ادامه داد، اگر میانگین شیوع به این شکل باشد که هر نفر سه نفر دیگر را مبتلا کند در عرض چند هفته ۲۸ میلیون یمنی مبتلا به کرونا خواهند شد و وضعیت موجود یاری همه در شمال و جنوب را می‌طلبد باید با طرف مقابل برای اتخاذ طرحی جهت مقابله با کرونا به بحث نشست.

دو روز پس از این اظهارات ائتلاف متجاوز سعودی آتش بس یک طرفه را برای مقابله علیه کرونا اعلام کرد.

انتهای پیام/* 
۱۴
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما