plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۸۷۵۵
مداخله یک ویروس در مناسبات جنگ

ائتلاف سعودی از ظهر پنج‌شنبه آتش‌بس ۲ هفته‌ای در یمن اعلام کرد

کرونا جنگ در یمن را متوقف کرد
سخنگوی ائتلاف سعودی بامداد پنجشنبه از اعلام توافق آتش‌بس در یمن به مدت دو هفته خبر داد. نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در واکنش به اعلام آتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی گفت: طرف‌های درگیر باید فورا به تمام خصومت‌ها پایان دهند.
ائتلاف سعودی از ظهر پنج‌شنبه آتش‌بس ۲ هفته‌ای در یمن اعلام کرد
به گزارش ایصال نیوز، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی بامداد پنجشنبه توافق آتش‌بس در یمن به مدت دو هفته را رسما اعلام کرد و گفت: این توافق از ظهر روز پنجشنبه اجرا شده و قابل تمدید است.

سخنگوی ائتلاف سعودی افزود: هدف از این آتش بس فراهم کردن زمینه دعوت نماینده سازمان ملل در امور یمن برای برگزاری نشست بین دولت مستعفی یمن و صنعاء است.

به گزارش العالم، خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان، نیز بدون اشاره به خسارت های انسانی و مادی سنگین تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، مدعی شد:« عدم پاسخگویی حوثی‌ها به درخواست‌های آتش بس برای تعامل جدی با خطر همه‌گیری کرونا همه فرزندان یمن را در معرض رنج بیش‌تری قرار می‌دهد که در این صورت خودشان باید سنگینی آن را به دوش بکشند. مردم عربی یمن وابسته به هیچ کسی نیستند و این فرصتی برای گروه انصار الله است تا نشان دهد که ابزاری در دست ایران نیست».

از سوی دیگر، «محمد علی الحوثی» رییس شورای عالی سیاسی یمن چهارشنبه شب در صفحه توئیتر خود نوشت که صنعاء طرح خود برای توقف نهایی و جامع جنگ یمن را در اختیار «مارتین گریفیس» نماینده سازمان ملل در امور یمن قرار داده است.

خبر اعلام اتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی در حالی اعلام شده که سعودی‌ها بارها با ادامه تجاوزات خود به یمن، توافق آتش‌بس‌ قبلی در این کشور را نقض کرده‌اند.

در همین راستا، «محمد البخیتی» عضو ارشد جنبش انصارالله یمن در واکنش به اعلام آتش بس در یمن گفت که عربستان تاکنون چند بار اعلام کرده که عملیات نظامی خود را در یمن متوقف می‌کند، اما باز هم به حملات خود ادامه داد.

در همین حال به گزارش الجزیره، "مارتین گریفیث" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن بامداد پنجشنبه در واکنش به اعلام آتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی ضمن حمایت از آتش‌بس در جنگ یمن، گفت: طرف‌های درگیر باید از این فرصت استفاده کنند و فورا به تمام خصومت‌ها پایان دهند.

گفتنی است، در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، عربستان و یمن نیز گرفتار این ویروس شده اند. در عربستان برخی از مقامات پادشاهی سعودی نیز به این بیماری مبتلا شده اند. وزیر بهداشت سعودی چهارشنبه رسما نسبت به احتمال افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا در عربستان هشدار داد.

انتهای پیام/*
۱۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما