plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۸۷۷۲
سازمان بهداشت جهانی هشدار داد

هفته های آینده قاره آفریقا میزبان موج شیوع کرونا است

ضرورت انجام تست کرونا در مقیاس وسیع
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که پیک بیماری کووید19در کشورهای آفریقایی با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هفته‌های آینده بروز پیدا خواهد کرد.
هفته های آینده قاره آفریقا میزبان موج شیوع کرونا است
به گزارش ایصال نیوز، مقامات سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که برخی از کشورهای آفریقایی طی هفته‌های آتی شاهد افزایش شمار مبتلایان خواهند بود و پیک بیماری را پشت سر خواهند گذاشت. تست‌های کرونا باید فوراً در مقیاسی وسیع در منطقه انجام شود.

به گزارش رویترز، میشل یائو، مدیر برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی در آفریقا در یک کنفرانس خبری گفت: تنها طی چهار روز گذشته ما شاهد دو برابر شدن تعداد مبتلایان بوده‌ایم. وی هم‌چنین ادامه داد: اگر این روند ادامه داشته باشد و آنچنان که در چین و اروپا رخ داد، ممکن است برخی کشورهای آفریقایی نیز خیلی زود با موج عظیمی از مبتلایان و قربانیان روبرو شوند.

در آفریقا شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا ۱۱ هزار مورد و تعداد قربانیان ۵۶۲ تن گزارش شده که تاکنون نسبتاً کم بوده است.

کشور زامبیا اقدامات مقابله‌ای متعددی از جمله تعطیلی کلیه مؤسسات آموزشی، ممنوعیت اجتماعات عمومی بیش از ۵۰ نفر و تعلیق تمام سفرهای غیر ضروری خارجی را به منظور جلوگیری از گسترش کرونا به کار بسته است.

ماتشیدیسو موتی، مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی در آفریقا اظهار کرد که با گسترش همه‌گیر ویروس کرونا در بین کشورهای آفریقایی، نیاز مبرم و فوری به افزایش ظرفیت آزمایش‌های تشخیص کرونا وجود دارد.

یک مقام سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بدون کمک‌های فوری و اقدام قاطع برای مبارزه با کرونا، کشورهای فقیر و آسیب‌پذیر آفریقایی بزودی گرفتار موج گسترده‌ای از مبتلایان و قربانیان خواهند شد.

انتهای پیام/*
۱۴
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما