تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
تلاش های برای درمان کووید 19 ادامه دارد

محققان استرالیایی مدعی کشف دارویی شدند که ظرف 48 ساعت کرونا را متوقف می‌کند

تداوم امید انسان به مهار پاندمی قرن
محققان استرالیا دریافتند که داروی ایورمکتین، یک داروی ضد پلاسما که مدتهای مدیدی در پزشکی مورد استفاده قرار می گرفته، اکنون می تواند با سرعت بالایی، رشد SARS-CoV-2 در سلول ها را متوقف و منجر به نابودی آن شود.
محققان استرالیایی مدعی کشف دارویی شدند که ظرف 48 ساعت کرونا را متوقف می‌کند
به گزارش ایصال نیوز، مجله تخصصی مرتبط با آخرین تحقیقات داروهای ضد ویروس، «Antiviral Research» اعلام کرد، دوز واحد این دارو می تواند RNA ویروسی را در 48 ساعت از بدن خارج کرده و مقدار این ویروس را در بدن در 24 ساعت بطور چشمگیری کاهش دهد.

این دارو اکنون در درمان ویروس ها از جمله اچ آی وی و ویروس زیکا، آنفولانزا و تب دانگو مؤثر شناخته شده است. تاکنون آزمایشات فقط در لوله های آزمایش انجام شده است و اکنون برای تعیین دوز مؤثر، انجام آزمایشات بر روی انسان لازم است.

اکنون دانشمندان به دنبال بودجه برای ادامه تحقیقات هستند. پس از آزمایشات بالینی، مشخص خواهد شد که آیا این دارو می تواند برای درمان کرونا ویروس توصیه شود یا خیر.

تلاش دانشمندان و متخصصان پزشکی برای یافتن دارو یا واکسن ضد کووید 19 در سراسر جهان همچنان ادامه دارد.

تاکندن تعداد کل ابتلا به کرونا ویروس در جهان به یک و نیم میلیون نفر نزدیک شده است و بیش از 82 هزار نفر نیز جان باخته اند. تعداد بهبودی‌ها در دنیا تاکنون اندکی بیش از 305 هزار نفر بوده است.

مرجع : اسپوتنیک