plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
کد مطلب : ۸۲۴۸
موج مبتلایان به کرونا در اروپا

اسپانیا با ثبت دو هزار مورد جدید ابتلا و ۱۰۵ فوتی رکورد ۲۴ ساعت اخیر را شکست

با وجود اعلام قرنطینه سراسری در اسپانیا، تنها در ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان به کرونا از ۲هزار نفر فراتر رفت. موج ابتلا به کرونا همچنان اروپا را در برگرفته است.
اسپانیا با ثبت دو هزار مورد جدید ابتلا و ۱۰۵ فوتی رکورد ۲۴ ساعت اخیر را شکست
به گزارش ایصال نیوز، دولت اسپانیا روز یکشنبه اعلام کرد تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۲هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. بیماری کووید-۱۹ در همین بازه زمانی در اسپانیا ۱۰۵ قربانی گرفته است. به این ترتیب شمار بیماران در این کشور جنوب اروپا به ۷۷۵۳ نفر و شمار قربانیان به ۲۸۸ نفر رسیده است.

دولت اسپانیا از شامگاه شنبه سراسر این کشور را قرنطینه کرد.

در فرانسه با ابتلای۴۴۹۹ نفر و با۹۱ مورد فوتی در اثر ویروس کرونا، ژان میشل بلانکه، وزیر آموزش ملی فرانسه می‌گوید پس از آنکه احتمالا ۵۰ تا ۷۰ درصد جمعیت این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند، شکلی از مصونیت جمعی در برابر بیماری کووید-۱۹ به وجود خواهد آمد.

 دولت اتریش نیز برای مقابله با شیوع سریع ویروس کرونا، تجمع بیش از ۵ نفر را ممنوع اعلام کرد.

در ایتالیا نیز که مانند اسپانیا سرعت ابتلای به کرونا شدید است، تاکنون شمار مبتلایان به ۲۱هزار نفر و شمار فوتی ها نیز از ۱۴۴۱فراتر رفته است.

واتیکان اعلام کرد امسال تمام مراسم عید پاک که از اصلی‌ترین مناسبت‌های مسیحیان جهان است بدون حضور مومنان برگزار خواهد شد. همزمان کلیسای کاتولیک اعلام کرد از این پس برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا مراسم عشای ربانی معمول پاپ، بدون حضور فیزیکی پیروان برگزار می‌شود.

قرار است این مراسم از طریق اینترنت و به‌شکل مستقیم برای کاتولیک‌ها بخش شود. این محدودیت دست‌کم تا ۱۲ آوریل (حدود یک ماه دیگر پابرجا خواهد بود. ویروس جدید کرونا تاکنون جان ۵۹۶۰ نفر را در سراسر جهان گرفته است.

آخرین آمارها نشان می دهد که تاکنون بیش از ۱۵۱ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند. بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت قاره اروپا اکنون به کانون اصلی شیوع ویروس جدید کرونا تبدیل شده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما