plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۸۶۶۱

آمریکا و اسپانیا با بالاترین مبتلایان و ایتالیا با بیشترین تلفات در صدر جدول آمار کرونایی هستند

بر اساس جدیدترین آمار تا صبح یکشنبه بیش از 1 میلیون و 202 هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند و تعداد قربانیان بیماری کووید 19 در جهان از 64 هزار و 700 نفر فراتر رفته است. از لحاظ تعداد مبتلایان در جهان آمریکا در رتبه اول و ایران در رتبه هفتم قرار دارد.
آمریکا و اسپانیا با بالاترین مبتلایان و ایتالیا با بیشترین تلفات در صدر جدول آمار کرونایی هستند
به گزارش ایصال نیوز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا صبح یکشنبه 17 فروردین شنبه (به وقت ایران) به بیش از 1 میلیون و 202 هزار و 500 نفر و شمار قربانیان این بیماری نیز به بیش از 64 هزار و 730 نفر رسید. تعداد افراد بهبودی یافته و ترخیص شده نیز به حدود 247 هزار نفر رسید.

از این تعداد، ایالات متحده آمریکا با بیش از 312 هزار نفر در صدر جدول مبتلایان قرار دارد و ایتالیا با بیش از 15 هزار و 360 فوتی بیشترین قربانیان را در جهان دارد. آلمان با 1446 نفر فوتی نسبت به 96 هزار مبتلا، بهترین وضعیت کنترلی این بیماری را دارا می باشد.

در حال حاضر 10 کشوری که بالاترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان را دارند، علاوه بر ایالات متحده و اسپانیا عبارتند از: ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین، ایران، بریتانیا، ترکیه و سوئیس. 

*آمریکا:
آمریکا همچنان در صدر جدول بیشترین مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد. ویروس جدید کرونا تا صبح یکشنبه (به وقت ایران)، در آمریکا جان 8 هزار و 514 نفر را در آمریکا گرفته است و بیش از 312 هزار نفر نیز در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند. در 24 ساعت گذشته باز هم آمریکا رکورد بیشترین مبتلایان و بالاترین آمار مرگ و میر را با بیش از 1400 فوتی شکست. نیویورک کانون اصلی شیوع کرونا در آمریکا روز شنبه بیش از 620 فوتی داشت.

*اسپانیا:
آخرین آمار از اسپانیا، که حالا در رتبه دوم قرار گرفته است،از جان باختن 12 هزار نفر خبر می دهد. این در حالی است که 126 هزار و 166 نفر نیز در این کشور تاکنون به کووید 19 مبتلا شده اند.

*ایتالیا:
در ایتالیا که روند مبتلایان همچنان صعودی است و دارای بیشترین تلفات ناشی از کرونا در جهان می باشد، آمار جان باختگان به 15 هزار و 360 نفر رسید. شمار مبتلایان نیز به 124 هزار و 630 نفر رسیده است.

*آلمان:
در آلمان تا بامداد یکشنبه، کروناویروس جان 1446 نفر را گرفته است و شمار مبتلایان نیز به 96 هزار و 100 نفر رسید. پیشنهاد صدر اعظم آلمان مبنی بر نتیجه بخش بودن رعایت فاصله از همدیگر مورد استقبال بسیار قرار گرفته است. وی دیروز گفته بود رعایت فاصله از زدن ماسک در جامعه بسیار نتیجه بخش‌تر است.

*چین:
تعداد جان باختگان در چین 3 هزار و 330 نفر و شمار مبتلایان 81 هزار و 670 نفر است. این در حالی است که بامداد یکشنبه مقامات کمیسیون بهداشت چین از ابتلای 30 نفر و مرگ 3 نفر خبر در 24 اخیر دادند.

*فرانسه:
آمار گزارش شده در بامداد روز یکشنبه در فرانسه روند افزایش داشت و با اعلام 760 نفر فوتی در 24 ساعت اخیر، شمار جان باختگان در فرانسه از 7 هزار و 560 نفر گذشت. تعداد مبتلایان در این کشور اروپایی به 90 هزار تن رسیده است.

*انگلیس:
تعداد مبتلایان در بریتانیا تا صبح یکشنبه 41 هزار و 900 نفر و تعداد جان باختگان در این کشور اروپایی با افزایش 750 نفری روزانه، در مجموع به 4 هزار و 313 نفر رسید.

*ترکیه:
به گزارش الجزیره در ترکیه بر اساس آمار اعلام شده تا صبح یکشنبه 17 فروردین تعداد مبتلایان به 24 هزار نفر رسید و تعداد قربانیان ناشی از کرونا به 500 نفر رسیده است. تاکنون در ترکیه شهر استانبول بیشترین مبتلایان و فوتی ها را داشته است. مقامات ترکیه، تردد و خروج افراد کمتر از بیست سال از خانه را ممنوع اعلام کرده اند و برای تردد سایر افراد نیز محدودیت‌هایی را در نظر گرفته اند. ترکیه که تا روز قبل در رده دهم بود با افزایش مبتلایان در رده نهم قرار گرفت.

​ *سوئیس:
سوئیس بعنوان دهمین کشور در جدول مبتلایان به کرونا با 20 هزار و 500 مبتلا و همچنین تعداد 666 جانباخته بر ادامه روند فاصله گذاری اجتماعی، قرنطینه مدیریت شده و ماندن در خانه تأکید می ورزد.

​​​​​​انتهای پیام/*
۳
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما