plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۸۶۴۵

آخرین آمار مبتلایان و قربانیان بیماری کووید 19 در ایران و جهان

بیشترین تعداد مبتلایان در آمریکا و بیشترین شمار قربانیان در ایتالیا و اروپاست
شمار مبتلایان از یک میلیون و 118 هزار نفر فراتر رفته است و تا کنون بیش از 59 هزار نفر در 207 کشور در سراسر جهان به دلیل ابتلا به بیماری کووید 19 جان باخته‌اند. شمار بهبود یافتگان در جهان به 229 هزار نفر افزایش یافته است.
آخرین آمار مبتلایان و قربانیان بیماری کووید 19 در ایران و جهان
به گزارش ایصال نیوز، در حالی که روز جمعه اولین قطعنامه مربوط به مقابله با کرونا در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد و در آن بر لزوم همکاری فوری همه کشورهای جهان برای مقابله و مهار کروناویروس تأکید شد، اما آمار مبتلایان و قربانیان کرونا همچنان با سرعت در حال افزایش است.

آمارها نشان می دهند که بیش از 3 میلیارد و 900 میلیون نفر، یعنی بیش از نیمی از جمعیت جهان در قرنطینه هستند، آخرین کشوری که تا صبح شنبه در قرنطینه فرو رفت تایلند است. 

 حدود 50 درصد از مبتلایان در قاره اروپا هستند، قاره‌ای که از لحاظ میانگین سنی پیرترین قاره جهان است. همچنین 70 درصد ازقربانیان را نیز شهروندان اروپا تشکیل می‌دهند.

به گزارش الجزیره، جدیدترین آمار افراد مبتلا به این ویروس در سراسر جهان تا صبح شنبه از یک میلیون و 118 هزار و 55 نفر هم فراتر رفت. شمار بهبود یافتگان نیز به 229 هزار نفر افزایش یافته است و تعداد تلفات به 59 هزار و 300 نفر رسیده که بیش از 75 درصد جانباختگان مربوط به اروپا و آمریکاست. 10 کشور بالای جدول مبتلایان به ویروس کرونا به شرح زیر می باشند
*آمریکا:
آمریکا همچنان در صدر جدول بیشترین مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد. ویروس جدید کرونا تا صبح شنبه (به وقت ایران)، در آمریکا  جان 7 هزار و 42 نفر را در آمریکا گرفته است و بیش از 277 هزار نفر نیز در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند.

در 24 ساعت گذشته در آمریکا با رکوردی جدید، دستکم 1490 نفر جان باخته اند. نیویورک کانون اصلی شیوع کرونا در آمریکا روز جمعه بیش از 575 فوتی داشت.

 *ایتالیا:
در ایتالیا که همچنان دارای بیشترین تلفات ناشی از کرونا می باشد، آمار جان باختگان به 14 هزار و 670 نفر رسید. شمار مبتلایان نیز به 120 هزار نفر رسیده است.

*اسپانیا:
آخرین آمار از اسپانیا سومین کشور دارای بیشترین مبتلایان و تلفات ناشی از کرونا، از جان باختن 11 هزار و 200 نفر خبر می دهد. این در حالی است که 119 هزار و 200 نفر نیز در این کشور تاکنون به کووید 19 مبتلا شده اند.

*آلمان:
در آلمان تا بامداد شنبه، کروناویروس جان 1277 نفر را در آلمان گرفته است و شمار مبتلایان نیز به 91 هزار و 100 نفر رسید. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان پس از بهبودی و خروج از قرنطینه خانگی، در اولین مصاحبه گفت: رعایت فاصله از همدیگر نسبت به استفاده از ماسک  بسیار مهمتر است. 

*چین:
تعداد جان باختگان در چین 3 هزار و 326 نفر و شمار مبتلایان 81 هزار و 639 نفر است. این در حالی است که بامداد شنبه مقامات کمیسیون بهداشت  چین از ابتلای 19 نفر و مرگ 4 نفر خبر در 24 اخیر دادند.

*فرانسه:
آمار گزارش شده در بامداد روز شنبه در فرانسه باز هم با شیب تند همراه بود و با اعلام 990 نفر فوتی در 24 ساعت اخیر، شمار جان باختگان در فرانسه از 6 هزار و 500 نفر گذشت. تعداد مبتلایان در این کشور اروپایی به 64 هزار و 400 نفر رسیده است. 

*ایران:
در ایران، هفتمین کشور دارای بیشترین مبتلایان تا ظهر جمعه تعداد 3 هزار و 295 نفر جان باخته اند و بیش از 53 هزار و 185 نفر نیز به ویروس کرونا مبتلا شده اند. شمار بهبود یافتگان در ایران به حدود 18 هزار نفر رسید. آمار تعداد مبتلایان و جانباختگان ایران در خاورمیانه همچنان بالاترین است. مقررات فاصله گذاری اجتماعی و برنامه ماندن در خانه و تعطیلی مشاغل غیرضرور در ایران علی رغم پایان یافتن تعطیلات نوروزی همچنان  ادامه دارد.

*انگلیس:
تعداد مبتلایان در بریتانیا تا صبح شنبه 38 هزار و 200 نفر و تعداد جان باختگان در این کشور اروپایی نیز از 3 هزار و 600 نفر گذشت. نخست وزیر انگلیس که همچنان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برد و از منزل پیگیر امور کشورش است.

*سوئیس:
سوئیس بعنوان نهمین کشور در جدول مبتلایان به کرونا با 19هزار و 690 مبتلا  و 591 جان باخته بر ادامه روند فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه محدود تأکید می ورزد.

*ترکیه:
به گزارش الجزیره در ترکیه بر اساس آمار اعلام شده تا صبح شنبه 16 فروردین  21 هزار مبتلای به کرونا وجود دارد و تعداد قربانیان به 425 نفر رسیده است .مقامات ترکیه همچنان به شهروندان هشدار داده اند در صورت عدم رعایت مقررات منع تردد و قرنطینه در استان ها، روزهای آینده شاهد گسترش شیوع کرونا در ترکیه خواهند بود.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما