plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۸۵۲۸

آمار تلفات کرونا در آمریکا از دو هزار تن گذشت

راهکار ترامپ کاهش تردد و توقف مسافرت‌هاست
تلفات کرونا در آمریکا روز شنبه از مرز 2000 تن گذشت؛ آمار مبتلایان به کرونا در این کشور نیز از مرز 120 هزار تن فراتر رفته است. رفت و آمد در برخی شهرهای آمریکا مانند نیویورک عملاً متوقف شده و خیابانها کاملاً خلوت می باشد.
آمار تلفات کرونا در آمریکا از دو هزار تن گذشت
به گزارش ایصال نیوز، شیوع چشمگیر کرونا در آمریکا ادامه دارد و در بامداد یکشنبه  اعلام شد، با ثبت 312 فوتی جدید در آمریکا در 24 ساعت گذشته، تعداد تلفات بیماری کرونای جدید در آمریکا به 2008 تن رسید. این آمار تا ساعت 2:30 بامداد یکشنبه به وقت تهران به‌روزرسانی شده است. آمریکا همچنین با ثبت 120 هزار و 529 مبتلا به کووید -19، تا این لحظه بیشترین آمار مبتلایان به این بیماری در جهان را دارد.

در همین حال، دونالد ترامپ که پیشتر گفته بود قرنطینه سه ایالت نیویورک، نیوجرسی و کانتیکت را برای مقابله با کرونا بررسی می‌کند، اکنون می‌گوید که این قرنطینه ضروری نیست و به جای آن دستورالعمل‌های مسافرتی اعمال می‌شود.

ترامپ بامداد یکشنبه در توییتر نوشت: «بنابر توصیه کارگروه کرونای کاخ سفید، و با مشورت با فرمانداران نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات، من از مرکز کنترل بیماری‌ها خواسته‌ام تا یک مشاوره مسافرتی قوی ارائه دهد تا با مشورت دولت فدرال توسط فرمانداران اجرایی شود. قرنطینه ضروری نیست. مرکز کنترل بیماری‌ها امشب جزئیات کامل را منتشر خواهد کرد. متشکرم.»

 رئیس‌جمهور آمریکا همچنین دستوری را صادر کرده که بر اساس آن تمامی نیروهای ذخیره ارتش برای کمک به مقابله با شیوع ویروس کرونا فراخوانده می‌شوند. ترامپ همچنین از فرماندهی یک ناو جنگی خواست با تمام امکانات خود، به کمک ایالت نیویورک برای مقابله با کرونا بروند. 

از سوی دیگر به گزارش اسکای نیوز، مرکز ملی مقابله با کرونا در آمریکا در بیانیه‌ای از ساکنان سه ایالت نیوجرسی، کانتیکت و نیویورک خواست از تردد و مسافرت بمدت 14 روز، خوداری کنند. 

پیش‌تر دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن تخمین زده بود که ویروس کرونا طی چهار ماه آینده به‌صورت میانگین تا ۸۱ هزار نفر را در آمریکا به کام مرگ فرو می‌برد و تا ماه ژوئن نیز فروکش نمی‌کند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما