plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۸۴۷۰
تاخت و تاز ویروس مرگبار در جوامع انسانی

آمار مبتلایان به کرونا در جهان به حدود ۴۹۰ هزار نفر رسید

کرونا در جهان همچنان رکورد می‌زند
برخی کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا، اسپانیا و فرانسه برای کاستن از سرعت انتشار این بیماری همه گیر و اجرایی کردن دستورالعمل‌ها و قوانین محدود کننده در شرایط بحرانی کنونی به نیروهای نظامی و ارتش متوسل شده‌اند.
آمار مبتلایان به کرونا در جهان به حدود ۴۹۰ هزار نفر رسید
به گزارش ایصال نیوز، با عبور شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان در روز پنجشنبه، از مرز۲۲ هزار نفر، تهدید بی سابقه ناشی از گسترش این بیماری همه‌گیر سبب شده تا بسیاری از کشورها بر شدت محدودیت‌ها و تدابیر پیشگیرانه برای مهار ویروس کرونا بیافزایند.

براساس آخرین آمار منتشر شده تعداد مبتلایان در جهان به ۴۹۰ هزار نفر رسید و شمار بهبود یافتگان در جهان به ۱۱۱ هزار نفر رسید. جدیدترین آمار تلفات ناشی از کرونا در جهان نیز به ۲۲۰۹۰فوتی رسید.

*کرونا جان بیش از هزار نفر را در آمریکا گرفته است

داده های دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا نشان می دهد که شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور از هزار نفر فراتر رفته است. بر همین اساس بیش از ۶۸ هزار نفر نیز در ایالات متحده به این ویروس مبتلا شده اند.

ایالت نیویورک به کانون شیوع نوع جدید ویروس کرونا در آمریکا تبدیل شده است.

تاکنون ۲۸۰ نفر در این ایالت جان خود را به دنبال ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده اند.

*شمار جان باختگان در اسپانیا به بیش از چهار هزار نفر رسید

مقامات اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کردند که ۴۴۲ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در اسپانیا به ۴۰۸۹ نفر رسید. شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در اسپانیا نیز به بیش از ۵۶ هزار نفر رسیده است.

*تعداد مبتلایان در قاره اروپا به ۲۵۰ هزار نفر رسید

 شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا روز پنجشنبه از ۲۵۰ هزار نفر فراتر رفت. این در حالی است که بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت ۸۵ درصد از موارد جدید ابتلا به این ویروس در اروپا یا آمریکا ثبت می شود.

مقامات بهداشتی آلمان روز پنجشنبه اعلام کردند که برای مقابله با شیوع بیماری «کووید ۱۹» ظرفیت تست کرونا در این کشور را افزایش داده اند.

آلمان در نظر دارد تا از این پس با انجام ۵۰۰ هزار تست در هفته از شیوع بیشتر نوع جدید ویروس کرونا جلوگیری کند.
*روسیه کلیه پروازهای وروی و خروجی بین المللی را لغو کرد.

کرملین برای کاستن از سرعت انتشار بیماری بیماری کووید ۱۹ مجموعه دستورالعمل‌هایی را از روز پنجشنبه به اجرا گذاشته است که تعلیق کلیه پروازهای بین المللی از جمله آنهاست. این دستورالعمل دولتی کلیه پروازهای ورودی و خروجی به روسیه را شامل می‌شود.

بر این اساس تنها هواپیماهایی اجازه پرواز از فرودگاه‌ها و فرود در پیست‌های پروازی این کشور را خواهند داشت که برای بازگرداندن شهروندان روسیه به کشورشان به کار گرفته شده باشند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما