plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۸۴۳۸

مرگ نزدیک به هزار نفر در فرانسه و ایتالیا طی ۲۴ ساعت

بر اساس آمارهای منتشر شده عصر سه شنبه ۲۵ مارس تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۴۳ نفر دیگر در ایتالیا بر اثر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.
مرگ نزدیک به هزار نفر در فرانسه و ایتالیا طی ۲۴ ساعت
وزارت بهداشت فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد که شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ۱۱۰۰ نفر رسیده است.

بنا به اعلام مسئولان فرانسوی ۲۴۰ نفر طی ۲۴ گذشته جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده اند. به این ترتیب رکورد آمار روزانه جان باختگان در فرانسه شکست شد.

تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در فرانسه نیز از ۲۲ هزار نفر فراتر رفته است.

از سوی دیگر شورای مشورتی متشکل از دانشمندان فرانسوی که به دولت این کشور درباره نحوه مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا مشورت می دهد خواستار تمدید قرنطینه در این کشور شد. از نظر اعضای این شورا مدت قرنطینه سراسری در فرانسه باید «دستکم شش هفته» باشد.

۷۴۳ مورد فوتی جدید در ایتالیا

بر اساس آمارهای منتشر شده عصر سه شنبه ۲۵ مارس تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۴۳ نفر دیگر در ایتالیا بر اثر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند. ایتالیا با ۶۸۲۰ مورد فوتی بیشترین تعداد قربانی را به دلیل ویروس کرونا متحمل شده است. بیش از ۶۹ هزار نفر در این کشور به این ویروس آلوده هستند و تاکنون حدود ۸ هزار نفر هم بهبود پیدا کرده اند.

مرگ ۸۷ نفر در اولین روز قرنطینه سراسری بریتانیا

مقامات بریتانیا روز سه شنبه اعلام کردند که تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ۴۲۲ نفر رسیده است. بنا به اعلام مسئولان بریتانیایی ۸۷ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده اند.

از سوی دیگر ۱۴۲۷ نفر دیگر نیز در بریتانیا به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در بریتانیا از هشت هزار نفر فرار رفت.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا دوشنبه شب اعلام کرد که قرنطینه سراسری در این کشور به اجرا گذاشته می شود.

با اضافه شدن بریتانیا به کشورهایی که مقررات و محدودیت‌های سختگیرانه برای مهار بحران ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا وضع کرده‌اند هم اکنون مهم‌ترین قدرت‌های اروپا شهروندان خود را در قرنطینه عمومی قرار داده‌اند.

شمار مبتلایان در اروپا از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفت

تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا روز سه شنبه از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفت.

کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه به ترتیب بیشترین موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در اروپا را داشته اند.

از سوی دیگر بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت ۸۵ درصد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکا به ثبت می رسد. سازمان جهانی بهداشت همچنین هشدار داده است که آمار مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» و مرگ و میر بر اثر آن به شکل «قابل توجهی» افزایش یافته است.

مرگ ۵۱۴ مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در اسپانیا

به گفته وزارت بهداشت اسپانیا تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۴ مبتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب شمار مجموع جانباختگان در اسپانیا به ۲ هزار ۶۹۶ مورد رسید.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما