plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۸۲۸۰

رایزنی نخست وزیر جدید عراق برای تشکیل کابینه

عدنان الزرفی با گروه های سیاسی شیعه عراق دیدار می کند
نخست وزیر جدید عراق، عصر امروز با گروه های سیاسی شیعه عراقی دیدار می کند. «عدنان الزرفی» استاندار سابق نجف و عضو فراکسیون «النصر» (حیدر العبادی) است که دارای تابعیت دوگانه آمریکایی - عراقی است که در حال حاضر خانواده اش در آمریکا به سر می برند.
رایزنی نخست وزیر جدید عراق  برای تشکیل کابینه
به گزارش ایصال نیوز، روسیا الیوم به نقل از یک مقام سیاسی عراقی اعلام کرد که که "عدنان الزرفی" نخست وزیر جدید و مامور به تشکیل کابینه عراق، عصر امروز، همزمان با اولین روز منصوب شدنش به عنوان نخست وزیر این کشور، با گروههای سیاسی شیعه عراق دیدار خواهد کرد.

این منبع تاکید کرد که هدف از این دیدار، رایزنی درخصوص کابینه جدید و کسب رضایت گروههای شیعه است. این در حالی است که برخی گروههای سیاسی شیعه عراقی انتخاب الزرفی به عنوان نخست وزیر را نمی پذیرند. 

انتظار می رود پس از این دیدار "گردان های اهل حق" به رهبری شیخ قیس خزعلی و "فراکسیون بدر" به ریاست هادی العامری" که از جمله گروههایی هستند که با انتخاب الزرفی به عنوان نخست وزیر جدید مخالفند پس از دیدار امروز از مخالفت خود در این زمینه منصرف شوند.

ظهر امروز سه شنبه «برهم صالح» رئیس جمهور عراق رسما «عدنان الزرفی» را مامور تشکیل کابینه کرد.

الزرفی ، 30 روز پس از عذرخواهی محمد توفیق علاوی از تشکیل کابینه جدید جانشین وی شد.

برخی منابع اطلاع رسانی عراق اعلام کردند جلسه انتخاب با حضور مدحت المحمود رئیس دادگاه عالی فدرال و فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان تشکیل شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما