plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۸۲۵۱

اولین آزمایش بالینی واکسن کرونا در آمریکا امروز انجام می شود

دانشمندان آمریکایی اعلام کردند، اولین تست بالینی واکسن کرونا بر روی انسان در آمریکا امروز انجام خواهد شد.
اولین آزمایش بالینی واکسن کرونا در آمریکا امروز انجام می شود
به گزارش ایصال نیوز، آمریکا اعلام کرد اولین تجربه بالینی آزمایش واکسن جدید کرونا امروز دوشنبه در آمریکا تست خواهد شد. تاکنون محققان چندین کشور از جمله چین، آلمان و ایران اعلام کرده اند که در تلاش برای کشف واکسن کرونا هستند، اما تا قطعی شدن نتیجه تحقیقات و تولید واکسن چند ماه دیگر باید منتظر ماند. 

برای ساخت واکسن کووید19، بعد از به دست آوردن نتایج مثبت از آزمایش بر روی گونه‌های جانوری، محققین بررسی‌ها و آزمایش‌های خود را بر روی انسان شروع می‌کنند.

به گزارش اسکای نیوز، یک مقام آمریکایی که خواست نامش افشا نشود به آسوشیتدپرس گفت: تست واکسن کرونا در آمریکا که قرار است امروز انجام شود، بر روی انسان بصورت بالینی آزمایش خواهد شد. نتیجه قطعی این آزمایش برای تولید انیوه واکسن، ممکن است چندین ماه به طول بکشد.

ویروس کرونا تا کنون در بیش از 160 کشور شیوع پیدا کرده است و با مبتلا کردن بیش از 169 هزار نفر در جهان، تعداد 6500 نفر را نیز به کام مرگ کشانده است. 

گفتنی است، اسپتنیک دو روز قبل،گزارش داده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  در تلاش است تا با ردیابی تحقیقات دانشمندان آلمانی، کشف واکسن کرونا و مجوز انحصاری‌اش را از آنِ خود کند.

کمپانی کیوروک (CureVac) که شعبه‌هایی در فرانکفورت و بوستون آلمان و ماساچوست آمریکا دارد، با شرکت دیگری مشغول تحقیق بر روی این واکسن کرونا بوده است. روزنامه آلمانی دی ولت در این‌ خصوص نوشت: «این واکسن انحصاراً برای آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما