plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۸۱۳۱

هشدار دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده های سلامت درباره مسمومیت با الکل صنعتی (متانول)

مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده های سلامت وزارت بهداشت در نامه ای به معاونان غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در خصوص هشدار مسمومیت با الکل صنعتی (متانول) اطلاعیه ای صادر کرد.
هشدار دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده های سلامت درباره مسمومیت با الکل صنعتی (متانول)
به گزارش ایصال نیوز، دکتر مهرناز خیر اندیش گفت: با توجه به شیوع گسترده بیماری ناشی از کرونا ویروس جدید در کشور و تاکید بر بهداشت دست ها و گندزدایی مناسب سطوح در منازل و اماکن و نقش مهم استفاده از اقلام ضدعفونی کننده از جمله فرآورده های بر پایه الکل اتیلیک (اتانول) جهت پیشگیری از این عفونت، متاسفانه بر اساس مشاهدات و اطلاعات بدست آمده از برخی بیمارستان های کشور، مواردی از مسمومیت و فوت در اثر مصرف خوراکی و یا غرغره نمودن محلول های حاوی الکل اتیلیک (اتانول) و در برخی موارد، مصرف خوراکی الکل متیلیک (متانول) به اشتباه و با هدف پیشگیری ازعفونت کرونا ویروس جدید گزارش شده است.

وی در ادامه افزود: به همین مناسبت و با هدف اطلاع رسانی عمومی، اطلاعیه ای در خصوص هشدار مسمویت با الکل صنعتی (متانول) تهیه شده است که جهت اطلاع رسانی و استفاده ارائه می شود.

 متن این اطلاعیه را به شرح ذیل است: 



گفتنی است، دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز بارها تأکید کرده اند که الکل  متانول به شدت سمی بوده و از طریق جذب پوستی و یا استنشاق بخارات می تواند مسمومیت شدید در حد کوری و مرگ افراد را باعث شود. به شهروندان توصیه می شود: از هرگونه مصرف الکل متانول جهت ضدعفونی کردن خودداری نموده و صرفا از ضدعفونی کننده های مجاز توزیعی در داروخانه ها استفاده کنند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : وبدا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما