plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۸۱۱۴

بازداشت 20 شاهزاده در عربستان سعودی

وب سایت «میدل ایست آی» گزارش داد حداقل 20 شاهزاده دیگر عربستان سعودی به دستور محمد بن سلمان ولیعهد این کشور بازداشت شده‌اند. همزمانی موج دستگیری ها و شایعه فوت ملک سلمان، برای تثبیت قدرت بن سلمان در عربستان است.
بازداشت 20 شاهزاده در عربستان سعودی
به گزارش ایصال نیوز، وب سایت انگلیسی «میدل ایست آی» مدعی شد به دستور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی حداقل 20 شاهزاده دیگر در این کشور به اتهام'' تلاش به برای کودتا'' و '' دیدار و گفت‌گو با نیروهای آمریکایی'' بازداشت شده اند.

بر اساس این گزارش، نایف بن احمد فرزند احمد بن عبدالعزیز برادر ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی و نواف بن نایف برادر محمد بن نایف ولیعهد سابق این کشور در میان بازداشت شدگان هستند.

این در حالی است که روزنامه «وال استریت ژورنال» آمریکا دیروز گزارش داده که احمد بن عبدالعزیز برادر پادشاه و محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان سعودی ونواف بن نایف برادر وی به اتهام "خیانت به وطن" بازداشت شده اند.

گفتنی است برخی ناظران امور عربستان بر این نظرند که شایعه مرگ ملک سلمان در کنار خبر دستگیری شاهزادگان این امکان را برای فرزندش محمد بن سلمان فراهم می کند که به اصطلاح اخرین گروه از مخالفان به سلطنت رسیدنش را بازشناسی کند و حسب نگاهش به حذف یا تادیب اساسی انها همت گمارد.

به نظر می رسد سلمان اخرین تسویه حساب سیاسی خود را پیش از مرگ با ماجرای دستگیری شاهزادگان صورت داد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما