plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۸۷۹۱

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و ترامپ با مقامات سعودی درباره کاهش تولید نفت

رئیس جمهور روسیه و ولیعهد سعودی روز جمعه درباره توافق اخیر درباره کاهش تولید نفت گفت‌وگو کردند. رئیس جمهور آمریکا نیز با رئیس جمهور روسیه و پادشاه عربستان سعودی در باره بازار نفت تلفنی گفت و گو کرد.
گفت‌وگوی تلفنی پوتین و ترامپ با مقامات سعودی درباره کاهش تولید نفت
به گزارش ایصال نیوز، کاخ کرملین روسیه شامگاه جمعه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی درباره توافق گروه اوپک پلاس درباره کاهش تولید نفت گفت‌وگو کردند.

کرملین بدون اشاره به جزئیات این گفت‌وگو گفت که دو طرف درباره ادامه مذاکرات در این باره توافق کردند.

کاخ کرملین روسیه عصر جمعه نیز از تماس تلفنی پوتین و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

بر اساس اعلام کرملین، در این تماس تلفنی، درباره وضعیت بازار نفت گفت‌وگو شد. ترامپ و پوتین همچنین توافق کردند که به تماس‌های خود درباره کاهش تولید نفت ادامه دهند.

همچنین به گزارش خبرگزاری تی آر تی، روز جمعه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی در کاخ سفید اظهار داشت که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و پادشاه عربستان سعودی مکالمه تلفنی یک و نیم ساعته بعمل اورده است.

ترامپ ضمن اشاره به اینکه در این گفت و گوی تلفنی در خصوص وضعیت جدید سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک) و صنایع نفتی بحث و تبادل نظرهایی با رهبران دو کشور انجام داده است تاکید کرد : نمی خواهیم کسی در بخش انرژی در آمریکا بیکار بماند.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید به بروز اختلاف نظر بین روسیه و عربستان در مورد قیمت نفت افزود : حجم تولید نفت در آنجا بسیار بالا بوده و حتی جای کافی برای نگهداری از این مقدار نفت وجود ندارد.

از سوی دیگر، در حالی که پیشتر اعلام شده بود اعضای اوپک پلاس در انتظار نظر مساعد مکزیک برای رسیدن به توافق جدید هستند، وزیر انرژی روسیه در برنامه زنده تلویزیونی خبر داد که توافق جدید اوپک پلاس سرانجام حاصل شد. 

الکساندر نوواک اظهار داشت: اعضای اوپک پلاس از جمله مکزیک سرانجام به توافق جدید دست یافتند و این توافق به مدت دو سال و تا تاریخ یکم ماه مه سال ۲۰۲۲ میلادی تداوم خواهد داشت.

گفتنی است، روسیه و دیگر اعضای اوپک پلاس، پنجشنبه شب در نشست ویدئویی به توافقی برای کاهش تولید نفت خام و کمک به بهبود بازار متلاطم آن دست یافتند اما مکزیک دیروز به این توافق پیوست.

قیمت نفت به دلیل شیوع کرونا در جهان و رکود اقتصادی و نیز به دلیل اشباع بازار در ماههای اخیر بشدت سقوط کرد و انتظار می رود با توافق جدید اوپک و اوپک پلاس برای کاهش تولید، قیمت نفت در بازار جهانی به تدریج افزایش پیدا کند هرچند سایه کرونا همچنان بر اقتصاد جهان سایه افکنده است. 

انتهای پیام/* 
 
۴
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما