plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۸۰۶۶

مرگ دومین عراقی مبتلا به کرونا

بسته شدن زیار‌تگاه‌ها و اماکن دینی استان نجف اشرف
وزارت بهداشت عراق از افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا به دو فوتی خبر داد. ستاد مدیریت بحران برای مقابله با کرونا در استان نجف اشرف در بیانیه ای خواستار بسته شدن زیارتگاه‌ها و اماکن مقدس در این استان شد. آمار ثبت شده مبتلایان به کووید19 در عراق 35 نفر اعلام شده است.
مرگ دومین عراقی مبتلا به کرونا
به گزارش ایصال نیوز، وزارت بهداشت عراق چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از دیگر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در بغداد جان خود را از دست داده است.

«سیف البدر» سخنگوی وزارتخانه یاد شده ضمن قرائت این بیانیه گفت: فرد فوتی، یک مرد 65 ساله بود که علاوه بر ویروس کرونا از بیماری‌های مزمن رنج می‎برد.

وی همچنین بر ضرورت توجه به توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتقال این ویروس تاکید کرد و از رسانه‌های کشورش خواست تا دربارهراه های مقابله با کرونا اطلاع رسانی بیشتری کنند.

مسئولان بهداشتی عراق پیشتر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را 35 مورد اعلام کرده بودند.

از سوی دیگر، به گزارش العالم، ستاد مدیریت بحران برای مقابله با ویروس کرونا در استان نجف اشرف روز چهارشنبه رسماً خواستار بسته شدن زیارتگاه‌ها و امکان مذهبی به منظور جلوگیری زائران از ابتلا به این ویروس شد.

اداره کل بهداشت استان نجف اشرف در این رابطه بیانیه‌ای را صادر و اعلام کرد: «ستاد مدیریت بحران استان نجف در راستای حفاظت از سلامت عموم مردم استان در برابر ویروس کرونا و عدم ابتلای مورد جدید به این ویروس، تصمیمات مهمی را اتخاذ کرده است».

در ادامه بیانیه آمده است: «ستاد مدیریت بحران نجف با در نظر گرفتن مصلحت عموم در این خصوص تصمیم گیری می‌کند و اکنون زمان آن فرا رسیده که همگان برای حفاظت از سلامت خود، دست در دست مسئولان بهداشت دهند و با یکدیگر همکاری داشته باشند». 

سومریه نیوز نیز گزارش داد کمیته بحران مقابله با ویروس کرونا در کربلا نیز با توصیه اهالی کربلا به رعایت بهداشت فردی و دستورات پیشگیرانه بهداشتی، اعلام کرد مراکز تجمع فرهنگی، ورزشی و سالن های جشن بمدت 15 روز تعطیل خواهد بود و برای پیشگیری از شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی از ورود زائران کشورهای مبتلا به این ویروس به کربلا جلوگیری خواهد شد.

ویروس کووید19 تاکنون در عراق به اقلیم کردستان، استان دیاله، استان نجف، کربلا و بغداد سرایت کرده و تا پایان روز چهارشنبه بیش از 35 نفر مبتلا به کرونا در عراق به ثبت رسیده است.

گفتنی است دفتر آیت الله سیستانی نیز در بیانیه ای با توجه به شیوع ویروس کرونا و پی آمدهای آن، در توصیه هایی مهم و پنجگانه، اختصاص نصف سهم مبارک امام (ع) به تسکین آلام بیماران و پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا را مجاز دانست و از مومنان در بلاد اسلامی خواست صبوری پیشه کرده و توصیه ها و سفارش های پیشگیرانه وزارت بهداشت را به عنوان مسئول اصلی رویاروئی با این جریان و دیگر مسئولان را جدی گرفته و بدان عمل کنند.

انتهای پیام/*
۱
مترجم : احمد امینی
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما