plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
کد مطلب : ۸۲۴۶

با شیوع کرونا در عراق، بغداد در آستانه تعطیلی قرار گرفت

درخواست اعلام وضع فوق العاده از پارلمان عراق
استاندار بغداد به دنبال تعلیق فعالیت اداری در کربلا به دنبال ثبت چند مورد مثبت از ابتلا به "ویروس کرونا" در این شهر ، از تعطیلی دستگاه های اجرایی پایتخت عراق در روزهای آینده خبر داد. برهم صالح و عادل عبدالمهدی خواستار اعلام وضع فوق العاده در عراق شدند.
با شیوع کرونا در عراق، بغداد در آستانه تعطیلی قرار گرفت
به گزارش ایصال نیوز، «محمد جابر العطا» استاندار بغداد روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که بر این اساس فعالیت اداره های دولتی و خصوصی در پایتخت از روز سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری به مدت سه روز تعطیل خواهد بود.

ستاد بحران و استانداری کربلا نیز صبح امروز در اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا فعالیت دستگاه اجرایی اداری و نهادهای خصوصی را از فردا دوشنبه به مدت سه روز به حال تعلیق درآورد.

استاندار بغداد اعلام کرد که در نشستی با حضور اعضای ستاد بحران، کمیته عالی هماهنگی بین استان ها و همچنین مدیران بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و فرمانده پلیس و نهادهای امنیتی و خدماتی تصمیم به تعطیلی پایتخت عراق گرفته شد.

بر این اساس، تصمیم به تعطیلی بغداد اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با ویروس همه گیر کرونا اعلام شده است.

العطا از شهروندان خواست در خانه های خود بمانند و از بیرون آمدن خودداری کنند. استاندار بغداد گفت که ما به مردم پایتخت اطمینان می دهیم که ادارات استان برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شده و در آماده باش هستند. العطا اضافه کرد که مدیریت حرم های مقدس کاظمین نیز قرار است در این خصوص تصمیم هایی اتخاذ کنند.

در همین راستا مدیر بهداشت بغداد، «عبدالغنی السعدی» گفت که از ۱۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این شهر ۸ مورد بهبود یافته که این یعنی بیماری هنوز همه گیر نشده است. وی افزود: در تعطیلات پیش رو برای مقابله با ویروس کرونا شهروندان بغداد به جز انجام امور فوریتی و ضروری از خانه خارج نشوند و به دستورهای بهداشتی توجه کنند.

بغداد با بیش از ۲۰ مورد دارای بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق است.

وزارت بهداشت و محیط زیست عراق در تازه ترین گزارش که عصر دیروز منتشر شد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را ۱۱۰ نفر، فوت شدگان را ۱۰ و بهبود یافتگان را ۲۶ تن اعلام کرد.

بررسی شمار مبتلایان جدید در عراق با آمارهای روزهای گذشته نشان دهنده رشد چشمگیر درصد ابتلا به ویروس کرونا در عراق است به طوری که ثبت ۱۷ مورد جدید در روز گذشته به نگرانی ها در این مورد دامن زده است.

از سوی دیگر به گزارش سومریه نیوز، برهم صالح رئیس جمهور و عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی، امروز یکشنبه با ارسال نامه مشترکی به ریاست پارلمان عراق، خواستار اعلام وضعیت فوق العاده یک ماهه در عراق شدند. 

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما