plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۷۶۳۶

پاسخ رئیس سازمان فضایی به ادعاهای وزرای خارجه آمریکا و فرانسه

رئیس سازمان فضایی ایران به ادعاهای وزیر خارجه آمریکا و وزارت خارجه فرانسه در خصوص برنامه فضایی ایران پاسخ داد: ملت ایران در توسعه علمی منتظر هیچ کسی نمی‌ماند.
پاسخ رئیس سازمان فضایی به ادعاهای وزرای خارجه آمریکا و فرانسه
«مرتضی براری» رئیس سازمان فضایی ایران با انتشار پستی در صفحه توییتر خود، به ادعاهای وزیر خارجه آمریکا و وزارت خارجه فرانسه در خصوص برنامه فضایی ایران پاسخ داد.

براری در توییتر نوشت: ‏«به دستگاههای دیپلماسی آمریکا و فرانسه توصیه میکنم بجای اظهارنظرهای واهی و تکراری، داستان ماهواره مصباح که سالهاست در یک کشور اروپایی منتظر پرتاب به فضاست را مطالعه و مرور کنند و به افکار عمومی توضیح دهند. ملت ایران در توسعه علمی منتظر هیچ کسی نمی‌ماند.»

گفتنی است «مایک پمپئو» دو روز پس از پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ توسط ایران، در توئیتی مدعی شد: ایران از پرتاب ماهواره برای پیشبرد قابلیت‌های موشک بالستیک خود استفاده می‌کند که این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مخالفان خود را تهدید کنند و ثبات منطقه‌ای را به خطر بیاندازند. فرانسه نیز روز گذشته این اقدام ایران را محکوم کرد و از این کشور خواست تا به تعهدات بین‌المللی خود درباره برنامه‌ موشک‌های بالستیک پایبند باشد.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز روز سه شنبه در واکنش به بیانیه روز گذشته فرانسه آن را «مداخله‌آمیز» عنوان کرد و اقدام ایران در پرتاب ماهواره به فضا را از حقوق ذاتی این کشور در توسعه علم و فناوری خواند و تأکید کرد: «برنامه دفاعی موشکی ایران هم هیچ ارتباطی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد چون موشک‌های ایرانی اساسا برای حمل سلاح‌های هسته‌ای طراحی نشده‌اند.‌»

انتهای پیام/*  
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما