plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۷۵۵۵
تأکید سخنگوی فضایی وزارت دفاع

ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر برای پرتاب آماده می شود

سخنگوی گروه فضایی سازمان هوافضای وزارت دفاع گفت: ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت طی فرایند پرتاب در پایگاه فضایی امام خمینی(ره) آماده شدند.
ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر برای پرتاب آماده می شود
به گزارش ایصال نیوز، سید احمد حسینی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر خاطرنشان کرد: ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت انجام فرایند پرتاب به پایگاه فضایی امام خمینی (ره) منتقل شدند.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، حسینی با بیان اینکه زیرساخت‌های پایگاه فضایی با انجام عملیات‌های مورد نیاز آماده پرتاب است، گفت: 200 فرایند اصلی توسط 30 تیم و ارتباطات مورد نیاز با 6 استان جهت انجام عملیات برقرار شده است.

سخنگوی گروه فضایی سازمان هوافضای وزارت دفاع با بیان اینکه ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر پروژه های تحقیقاتی هستند، گفت: ماهیت پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه به این صورت است که در این فرایند، یک طرح‌ریزی وجود دارد و گام‌های فرایند مطابق طرح‌ریزی پیش می‌رود و مطابق نتایجی که از هر گام حاصل و تحلیلی که روی داده‌ها و نتایج اتفاق می‌افتد، تصمیمات لازم برای ادامه کار گرفته می‌شود .

حسینی با اشاره به این موضوع که فرایند پرتاب ماهواره ظفر با ماهواره بر سیمرغ به دلیل آزمون فناوری‌های جدید دارای شرایط پیچیده است، تصریح کرد: اولین زمانی که همه شرایط فراهم شود، عملیات پرتاب انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در اجرای این پروژه اهمیت دارد، برداشتن گام‌به‌گام داده‌برداری‌ها و انجام تحلیل‌هاست تا دانشمندان ما بتوانند با تحلیل داده‌برداری، گام‌های بعدی را برای پروژه‌های آتی بردارند.

سخنگوی گروه فضایی سازمان هوافضای وزارت دفاع افزود: موفقیت در این مرحله از پرتاب یک دستاورد خواهد بود و امیدواریم این دستاوردها ما را به هدف نهایی رسانده و با موفقیت ماهواره را در مدار قرار دهیم.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما