plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۷۰۳۱
با اجرای آتش بس در لیبی

آغاز مذاکرات خلیفه حفتر و فایز السراج در مسکو

وزارت امورخارجه روسیه از آغاز مذاکرات ژنرال حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی با فایز السراج نخست وزیر دولت لیبی تحت نظارت مسکو خبر داد. درپی اعلام آتش بس موقت در درگیری های داخلی با وساطت روسیه، ژنرال حفتر و فائز السراج برای مذاکرات صلح، یکشنبه شب وارد مسکو شدند.
آغاز مذاکرات خلیفه حفتر و فایز السراج در مسکو
به گزارش ایصال نیوز، با ورود ژنرال حفتر و فایز السراج به روسیه، یک منبع لیبیایی از احتمال مذاکره مستقیم خلیفه حفتر در مسکو با فایز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی خبر داد.

وزارت امورخارجه روسیه نیز صبح دوشنبه از آغاز مذاکرات ژنرال حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی با فایز السراج نخست وزیر دولت لیبی تحت نظارت مسکو خبر داد.

براساس این گزارش در پی اعلام آتش بس موقت در درگیری های داخلی با وساطت روسیه، ژنرال حفتر و فائز السراج برای مذاکرات صلح، یکشنبه شب وارد مسکو شدند.

روز شنبه ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه از طرفین خواستند که آتش بس کرده و برای گفتگو بر سر میز مذاکره بنشینند.

سفر نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و فرمانده «ارتش ملی لیبی» یک روز پس از آغاز اجرای طرح پیشنهادی ترکیه و روسیه در رابطه با آتش بس در مناطق غربی لیبی صورت گرفته است.

«ارتش ملی لیبی» به فرماندهی حفتر دیشب اعلام کرد که آتش‌بس در مناطق غربی لیبی از جمله طرابلس از بامداد یکشنبه وارد مرحله اجرا شده است.

پیشتر ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه خواستار ایجاد آتش بس در لیبی شده بودند. درگیری‌ها در لیبی از اوایل فروردین امسال به دستور خلیفه حفتر برای تصرف طرابلس آغاز شد که ادامه این حملات در نهایت به صف‌آرایی بین‌المللی در بین کشورهای حامی طرفین منجر شده است. از یک سو، کشورهایی مانند ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج و از سوی دیگر، امارات، مصر و عربستان و روسیه از ارتش حفتر حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما