plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۹۷۲۷
جنگ نیابتی در بحران لیبی،

ادعای جدید ترکیه: اعزام نیروهای سوری به لیبی توسط روسیه

ادعای حمایت روسیه از خلیفه حفتر
ترکیه که خود رسما صدها نفر از اعضای ارتش آزاد سوریه را همراه نظامیان ارتش ترکیه به لیبی اعزام کرده است، دیروز مدعی شد که روسیه، جوانان سوری را به صفوف شبه نظامیان ژنرال خلیفه حفتر در شرق لیبی اعزام می‌کند.
ادعای جدید ترکیه: اعزام نیروهای سوری به لیبی توسط روسیه
به گزارش ایصال نیوز، ترکیه که در جنگ داخلی لیبی از سال گذشته، برای حمایت نظامی از دولت فایز السراج علیه ژنرال حفتر، وارد لیبی شده است مدعی شد؛ روسیه اقدام به اعزام جوانان سوری از مناطق تحت کنترل رژیم اسد در استان حمص واقع در جنوب سوریه به صفوف شبه نظامیان خلیفه حفتر در شرق لیبی می‌کند.

به گزارش اناتولی، بنا بر اعلام منابع محلی، روسیه که در حال حمایت از حکومت بشار اسد در سوریه است، در لیبی نیز درصدد تقویت خلیفه حفتر از طریق اعزام جنگجویان مزدور سوری است.

روسیه در دفاتری که در استان حمص راه اندازی کرده از کسانی که مایل هستند در ازای 1500 دلار در ماه در صفوف شبه نظامیان غیرقانونی ژنرال حفتر ملحق شوند، ثبت نام به عمل می‌آورد.

600 نفر از افراد ثبت نام شده٬ ابتدا با وسایل نقلیه نظامی به پایگاه نظامی حما و سپس به پایگاه هوایی حمیمیم در جنوب شرق لاذقیه منتقل شدند. بر همین اساس٬ بیشتر این افراد که از غیر نظامیان سوری هستند پس از دریافت 500 دلار به عنوان پیش پرداخت به لیبی اعزام شده اند.

ترکیه مدعی است، روسیه در اوایل ماه مه نیز چند صد داوطلب را از سوریه برای جنگ در صفوف ارتش خلیفه حفتر به لیبی اعزام کرده بود.

 دولت لیبی 18 مه از آزادسازی کامل پایگاه الوطیه مرکز شبه نظامیان ژنرال حفتر در جنوب غرب طرابلس خبر داد. نیروهای ارتش لیبی(با حمایت مستقیم ارتش ترکیه) طی عملیات «طوفان صلح» که در 25 ماه مارس آغاز شد، تمام مناطق اطراف پایگاه الوطیه را محاصره کرده بودند.

از سوی دیگر شورای محلی شهر مزده در جنوب غرب طرابلس طی بیانیه‌ای، حمایت خود از دولت مشروع لیبی به رهبری فائز السراج و عملیات «برکان الغضب» ارتش این کشور علیه شبه‌نظامیان وابسته به خلیفه حفتر را اعلام کرد.

شبه نظامیان حفتر که توسط امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از 4 آوریل 2019 حملات خود به طرابلس را آغاز و از 12 دسامبر همان سال به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

نیروهای ارتش دولت لیبی (مورد حمایت ایتالیا و ترکیه) که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» را آغاز کرده‌اند.

گفتنی است، ترکیه علاوه بر اعزام شبه‌نظامیان به لیبی برای جنگ با عناصر وابسته به «خلیفه حفتر» نیروهای نظامی، تسلیحات و تجهیزات نظامی نیز وارد لیبی کرده است.

پارلمان ترکیه در ۱۲ دی ماه با لایحه دولت مبنی بر مجوز اعزام نیروی نظامی جهت حمایت از دولت وفاق لیبی (مستقر در طرابلس) موافقت کرد.

حمایت آنکارا از دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» اعتراض شدید کشورهای حامی «خلیفه حفتر» از جمله مصر، امارات و عربستان سعودی و روسیه را برانگیخته است.

انتهای پیام/*
 
۳
مرجع : اناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما