plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۶۷۵۸

سفر مخفیانه و ناگهانی مایک پمپئو به پایگاه عین الاسد عراق

گر چه در ساعات اولیه، حضور سر زده مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در عراق تائید نشده بود اما سفر او تنها یک روز پس از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی مشترک نیروهای آمریکایی و عراقی در نزدیک کرکوک (کی1) توسط گروهی ناشناس و کشته شدن یک آمریکایی در آستانه سال نو میلادی بسرعت و با حساسیت زیاد خبر ساز شد.
سفر مخفیانه و ناگهانی مایک پمپئو به پایگاه عین الاسد عراق
به گزارش ایصال نیوز، مایک پمپئو،، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا سفری غیر منتظره به پایگاه «عین الاسد» واقع در استان الانبار عراق انجام داد. در همین رابطه، یک منبع آگاه امنیتی در استان انبار پیشتر از تشدید بی سابقه تدابیر امنیتی توسط نیروهای امریکایی در اطراف پایگاه نظامی «عین الاسد» خبر داده بود.

پایگاه نظامی «عین الاسد» اصلی ترین مرکز حضور نیروهای امریکایی در شهر هیت در استان انبار عراق است که دونالد ترامپ و مایک پنس نیز از آن بازدید کرده اند.

سفر پمپئو تنها یک روز پس از آتشباری پایگاه نظامی «کی وان» آمریکا در نزدیکی شهر کرکوک به انجام رسید. جزئیات دیگری در باره این سفر گزارش نشده است.

گفتنی است مایک پمپئو دو هفته قبل هشدار داده بود از این پس حملات به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/* 
۲
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما