plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
کد مطلب : ۶۴۴۱
در دیدار با معاون وزیر فرهنگ روسیه

محمد خدادی: رسانه‌های غربی در افکار ایرانیان روسیه زدایی می‌کنند

تلاش برای توسعه همکاری‌های رسانه‌ای تهران و مسکو
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رسانه های غربی در این راه تلاش می کنند دست به روسیه زدایی در نزد افکار ایرانیان و ایران زدایی در نزد مردم روسیه بزنند و وقتی که می بینند در این مسیر نیز به موفقیت دست نیافته اند به تولید اخبار جعلی و تخریب دو کشور روی می آورند.
محمد خدادی: رسانه‌های غربی در افکار ایرانیان روسیه زدایی می‌کنند
محمد خدادی که در راس هیات بلند پایه رسانه‌ای ایران به روسیه سفر کرده است این مطلب را در دیدار با «پاول استفانوف» مطرح کرد.

وی اظهار داشت: در جهان امروز کشورهایی همچون ایران و روسیه با سه فاز رقابت، تقابل و تخریب از سوی رسانه های مقابل مواجه هستند و جریان رسانه ای غرب تلاش می کند نخست دست به رقابت با رسانه های ما بزند تا تاثیرگذاری بیشتری بر افکار عمومی کشورهای ما داشته باشد.

خدادی گفت: زمانی که رسانه های غربی احساس می کنند از رقابت با رسانه های روسیه و ایران جامانده اند مثلا در مورد همکاری ایران و روسیه در سوریه و همچنین تحریم دو کشور از سوی آمریکا، شاهد هستیم که رسانه های غربی تلاش می کنند جریان رقابت رسانه ای را به صحنه تقابل رسانه ای تبدیل کنند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رسانه های غربی در این راه تلاش می کنند دست به روسیه زدایی در نزد افکار ایرانیان و ایران زدایی در نزد مردم روسیه بزنند و وقتی که می بینند در این مسیر نیز به موفقیت دست نیافته اند به تولید اخبار جعلی و تخریب دو کشور روی می آورند.

خدادی کارکرد فرهنگ و توسعه همکاری های فرهنگی میان دو کشور در این شرایط را ضروری و با اهمیت عنوان کرد و گفت: اگر فرهنگ در بستر رسانه به تولید اثر برسد می تواند به توسعه روابط دو کشور در حوزه های مختلف کمک شایانی کند.

وی ابراز امیدواری کرد در ادامه گسترش ارتباطات مسئولان رسانه های دو کشور، همکاری های رسانه ای تهران و مسکو نیز روزبروز توسعه یابد.

خدادی ضمن ابراز خرسندی از همکاری های فرهنگی و روبروجلو بودن این همکاری ها اظهار داشت: دو پیشنهاد برای ادامه همکاری ها داریم اول اینکه جدول کاری دو کشور و تبادلات فرهنگی ایران و روسیه نه به صورت سالیانه بلکه به صورت ماهانه تنظیم شود.

وی گفت: به طور مثال دو کشور بدانند که در اولین ماه سال میلادی آینده چه اقدامی در دستور کار خود در حوزه فرهنگی دارند و به همین ترتیب برای ماه های بعد نیز برنامه ریزی شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما آمادگی داریم که قبل، هنگام و پس از میزبانی برنامه‌های فرهنگی در دوکشور، تیم های رسانه ای نیز به پوشش این مراسم ها بپردازند چرا که با حضور رسانه ها در مراسم های فرهنگی، زمینه گسترش اخبار فرهنگی دو کشور بیش از هر زمانی فراهم می شود و همین مساله باعث می شود که ملت دو کشور شناخت بیشتری از یکدیگر پیدا کنند.

وی به طرح موضوع همکاری های استانی هم اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می شود از هر کشور 10 استان به صورت نمونه وارد همکاری مستقیم با استان های یکدیگر شوند و به همکاری فرهنگی در حوزه های مختلف همچون سینما و تئاتر بپردازند.

«پاول استفانوف» معاون وزیر فرهنگ روسیه نیز در این دیدار ضمن تشکر از اعلام آمادگی ایران برای همکاری در حوزه رسانه و فرهنگ گفت: روسیه هم آماده توسعه همکاری با ایران در این بخش است ضمن اینکه ما با نظر همتای ایرانی خود موافقیم چرا که دو کشور دارای فرهنگ غنی هستند و روابط دو کشور در تمامی زمینه ها در حال رشد و توسعه است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی جهان، توسعه همکاری ها میان دو کشور بیش از هر زمانی احساس می شود، افزود: چندی پیش برای شرکت در هفته فرهنگ روسیه سفری به ایران داشتم، ما از همکاری های دوجانبه در جشنواره های مشترک وهمایش‌های بین‌المللی با ایرانی ها نه تنها استقبال می کنیم بلکه خواهان توسعه روزافزون آن هستیم.


استفانوف یادآور شد: تشویق هنرمندان دو کشور و کمک به چاپ کتاب و ترویج کتابخوانی و برقراری ارتباط میان استان های دو کشور از جمله اهداف روسیه در حال حاضر است.

وی توسعه همکاری ها در حوزه سینما را در حال توسعه دانست و ابراز امیدواری کرد: ارتباط مستقیم میان شرکت های سینمایی دو کشور برقرار شود تا مردم ایران و روسیه شاهد تولید فیلم های مشترک میان سینماگران دو کشور باشند.

معاون وزیر فرهنگ روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد: هفته فیلم ایران در روسیه با کمک وزارت فرهنگ و ارشادی اسلامی در سال 2020 در این کشور برگزار شود.

وی در ادامه ضمن ابراز تمایل به تبادل گروه های هنری میان دو کشور اظهار داشت: از تبادل این گروه ها استقبال می کنیم اما با توجه به وجود کمیته مشترک فرهنگی ذیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، امیدواریم که درجلسه این کمیته در سال 2020 که به میزبانی مسکو برگزار می شود موضوعاتی را برای تایید نهایی مطرح کنیم.

استفانوف در پایان ضمن تشکر از پیشنهادهای طرف ایرانی اظهار داشت: برنامه ریزی ماهانه برای اجرای برنامه های فرهنگی و تعامل 10 استان دو کشور بسیار خوب و مورد پذیرش مسکو است و ما در همین رابطه به زودی 10 استان و گروه های هنری مربوطه را به طرف ایرانی معرفی خواهیم کرد و امیدواریم این پیشنهاد در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز به تصویب برسد تا بندی لازم در توسعه همکاری دو کشور شود.

وی ضمن استقبال از گسترش همکاری های فرهنگی دو کشور و آغاز آنها از موسیقی، اظهار داشت: با پیشنهاد ایران برای آغاز برنامه ها از موسیقی که می تواند درخشان و متنوع باشد، موافقیم و معتقدم که این طرح مورد توجه و پسند هر دو کشور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما